Хогвортс, хоркрукси и хипогрифи: Хари Потер полни 20 години!

од Vladimir Zorba

Хари Потер денеска полни 20 години, а неговите читатели во тематски облеки и очила ќе го прослават раѓањето на оваа глобална појава во 1997 година. “Хари Потер и Каменот на мудроста” ни го претстави момчето волшебник и уште многу други „споредни“ херои. И иако авторката Џоан Роулинг била враќана од многу издавачки куќи, по излегувањето на седумте книги од серијалот ужива 450 милиони продадени копии низ целиот свет и 8 филмски продукции.

Универзумот на Потер веќе вклучува тематски паркови во САД и Јапонија и постојана изложба во студиото на “Ворнер брадерс” во Лондон, што ѝ помогна на Британката да стане милијардер. Ниту една друга детска книга нема постигнато толку многу од гледна точка како на трговското, така и на културното влијание, претворајќи едно цело поколение момчиња и девојки во ентузијастички читатели кои среќно се приклучуваат на редиците во книжарниците при излегувањето на нова книга.

“Откако ќе почнете да го читате, вие влегувате во магичен свет, во кој можете да бидете дел од посебен свет со умни нешта и со идејата дека сè може да постои”, вели професорот од Универзитетот на Дурам Мартин Ричардсон. “Ликовите ви стануваат дел од семејството и влегуваат во ДНК-то”, додава тој. “Мислам дека луѓето ќе го читаат Потер на 20, 30, 40, 60 години, дури и ако само сакаат да се потсетат на возбудата”.

Подалеку од пазарите на Велика Британија и англискиот јазик, сагата има длабоко вкоренето присуство на светската литературна сцена. Седумте тома се преведени на 79 јазици во 200 земји, а 20-годишнината од понеделник (денеска) ќе вклучува летни забави во светот, почнувајќи во Австралија и завршувајќи во Канада и западното крајбрежје на САД, во библиотеки, книжарници, британски амбасади, установи и домови.

Љубов на прв поглед

Мери Лалуе од Националната библиотека на Франција ја истакна популарноста на книгите надвор од Велика Британија меѓу сите луѓе. “Хари Потер” ја потврди детската литература во очите на возрасните и охрабри целата генерација деца да учат англиски, за да можат да читаат книги веднаш откако ќе излезат во оригинал “, рече таа.

“Роулинг успева да создаде вистинска магија, претставувајќи едно момче на позадината на егзистенцијална борба меѓу доброто против злото”.

Првата печатена кампања на “Филозофскиот камен” произведе 1000 копии – сите сега се барани од колекционерите – и го доби договорот за 1 500 фунти од “Блумсбери”, по бројните негирања од други издавачи.

“Го засакав романот на прв поглед. Бев работел со Роалд Дал во деновите на славата, затоа претпоставувам дека во почетокот ми е потсетник за него”, вели Бери Канингем, издавачот на Роулинг, за “Дејли телеграф”. Блумсбери сакаше една мала промена, и ја убеди Џоан Роулинг да ја објавува под книгата со иницијали Ј. К., убеден дека момците ќе се резервирани кон книга, напишана од жена. “Можеме да веруваме дека има вистинска причина да се соочиме против злото. И, се разбира, може да се најде сопствената магија”.

 

Слични содржини