Меркел тргнува на “најчудната” кампања на Германија

од desk2

Германската канцеларка Ангела Меркел се врати од тринеделниот алпски одмор за да почне во саботата со она што можеби може да се нарече најбизарната изборна кампања во повоената историја на земјата.
По неколкумесечно игнорирање на трката за изборите на 24-ти септември, Меркел ќе почне серија митинзи низ целата земја со едночасовен говор пред поддржувачите во западниот град Дортмунд.

Но, само шест седмици за најјаката економска сила во Европската унија и најбројната нација до изборите, Германците едвај известуваат за изборите.

Дури и по 12 години на власт, Меркел, која често се нарекува најмоќна жена во светот и де факто лидер на Европа, се подготвуваза четврти мандат.

Поминаа предупредувања за нејзината политичка смрт, поради приливот на бегалци во 2015 година, кога во земјата влегоа скоро 900.000 лица кои бараат азил.

Конзервативните христијански демократи (ЦДУ) на Меркел ги водат своите најблиски ривали, социјалдемократите (СПД), во 12 до 17 точки, што значи дека ќе треба политички земјотрес да ја премести тежата во овој момент.

“Ова е веројатно најчудната изборна трка во историјата на Сојузна Република Германија”, пишува Хериберт Прантл од Süddeutsche Zeitung оваа недела.

“Нема ветер, а не пак ветер на промени”.

Главниот предизвикувач на Меркел, лидерот на СПД и поранешниот портпарол на Европскиот парламент, Мартин Шулц, води, како што многу коментатори ја нарекуваат, кампања за омраза.

Но, тие признаваат дека има малку расположение за обнова додека Германците внимаваат на турбуленциите во светот, предизвикани од Доналд Трамп и Брексит.

По изборната кампања во САД, Велика Британија и Франција, Германците изгледа не се оптоваруваат со изборната трка.

“Германските избори се многу тешки за разбирање од надвор, бидејќи едвајда има поларизација”, изјави за АФП политичкиот научник Тимо Лохочки од германскиот Маршалов фонд.

Во меѓувреме, фрустрираните социјалдемократи се соочуваат со непријател кој одбива да се ангажира, при што германските медиуми го прекоруваат осамениот Шулц на наречен и „Боксер од сенка“.

“СПД не може сама да ја поларизира само кампањата, ЦДУ не одговара, па (кампањата) умира”, рече Лохоки.

Тој наведе три главни причини за задоволство на граѓаните што доведува до статус кво ситуација: здравата економија со солиден раст и ниската стапка на невработеност; десницата на “големата коалиција” на Меркел создава широк консензус околу спорни прашања како што се имиграција и безбедност; и пактот од главните партии за избегнување на политички јаз.

ЦДУ се појави за кампања со мек фокус на патриотизмот и самата Меркел.

Партијата измисли „погребен“ слоган “За Германија во која живееме добро и среќно”, а постерот на кампањата претставува жена гласач, која буквално спие на ливада.

Шулц овој месец ја обвини Меркел дека ја поткопува германската демократија со својата едвај забележлива понуда за реизбор.

“Канцелар кој на избирачите не им кажува што планира да направи, ја занемарува својата должност и ја загрозува иднината на земјата”, предупреди тој.

Со оглед на тоа што таа е на власт од 2005 година, со што стана лидер со најголема застапеност на која било голема западна демократија, Меркел сè уште ужива извонреден личен рејтинг на популарност од околу 60 отсто – речиси двојно повеќе од Шулц.

Во колумна наречена “Wander Woman” оваа недела, Рене Фистер од Дер Шпигел ја забележа фасцинацијата на Германците со сликите на Меркел во опрема за искачување планиниобјавени во весниците за време на нејзиниот одмор.

“Тоа е еден од куриозитетите на оваа изборна кампања, затоа што дури и на летен одмор Меркел успе да ги зголеми бојките на поддршка “, рече Фистер, истакнувајќи дека стилот на безгрижност на Меркел го отсликува сопствениот став на Германците за себе.

Единствениот извор на неизвесност во оваа фаза се чини дека е дали Меркел ќе успее да го искористи своето апсолутно мнозинство за самостојно владеење, или пак некоја од трите помали партии ќе мора да влезе во коалиција.

Слични содржини