Од Aston Martin велат дека остануваат посветени на лансирање на електричен модел, но не прецизираат точен датум на лансирање.
Како што сега стојат работите, заинтересираните купувачи ќе мора да чекаат уште неколку години за Aston Martin EV.
Канадскиот бизнисмен и косопственик на Aston Martin, Лоренс Строл, пред две години изјави дека првиот електричен Aston Martin ќе се појави на пазарот во 2025 година. Сепак, компанијата набрзо го одложи лансирањето на тој модел за 2026 година, а потоа, во април минатата година, беше наведено дека веројатно нема да пристигне до 2027 година.
Сега, шефот на Aston Martin, Адријан Халмарк, вели дека компанијата ќе лансира EV „во текот на оваа деценија“. Според сите сметки, има добри шанси EV повторно да е одложен.
За овој EV се познати само ограничени детали. За време на неодамнешното интервју за Autocar, Халмарк рече дека првичниот план на Aston Martin предвидува лансирање на EV базиран на постоечки модел. Сепак, тие изгледаат отворени за првото EV да биде целосно нов модел. „Не сме решиле целосно, разгледуваме неколку опции“.
За време на истото интервју, Халмарк ја подвлече важноста на компанијата да биде флексибилна во годините што следат. Затоа тие ќе лансираат повеќе хибриди пред да пристигне EV. До 2035 година ќе има и нови хибриди.
„[Патот до електрификација] не е толку јасен како што беше пред три или пет години, но општата насока е апсолутно кон електрификација“, рече тој. „Нашата заложба е да бидеме јаглерод неутрални. Но, за да стигнеме таму, ќе додадеме нови производи во хибридниот простор пред да се префрлиме на целосно електрични возила“.
Во секој случај, кога Aston Martin ќе одлучи да лансира EV, тоа ќе го направи со помош на Lucid. Во средината на 2023 година, Aston Martin потпиша договори со стартапот во вредност од над 450 милиони долари, давајќи му пристап до напредните електрични мотори и батерии на Lucid.
Што се однесува до моторот SUS, иако Vanquish има нов V12, суровата реалност е дека 5,2-литарскиот мотор со твин турбо нема да живее по 2030 година. Hallmark наведува дека континуираното снабдување со V12 ќе заврши до крајот на 2028 година. Тој бензински мотор со голема зафатнина ќе изумре околу 2030 година. Иако производителот активно го прилагодува својот предводник SUS за да ги исполни прописите за емисиите, крајот е неизбежен, а Aston Martin не може да направи многу за да го спаси.
Под услов регулативите да останат исти во наредните години, Aston Martin предвидува дека најверојатно ќе го продаде својот последен V12 автомобил за само пет години од сега.