BMW и Volkswagen против Еуро 7 стандардот

од Vladimir Zorba

Најавата на Европската унија за новиот стандард за издувни гасови Еуро 7 за возилата во патниот сообраќај предизвика голема бура. Тој би се применувал од 2025 година, а целта е дополнително да ги намали емисиите на штетни гасови од новите возила. Конкретно, тоа значи инвестирање во нови технологии и покачување на цената на автомобилите за неколку илјади евра.

Тоа нема да биде преголем проблем за купувачите на BMW X5 или Mercedes S класа, но за нас кои имаат плафон Dacia Sandero Stepway или сличен модел, дополнителни две илјади евра од цената на овој автомобил ќе бидат голем трошок.

Затоа, Volkswagen и BMW го користеа германскиот портал за автомобилската индустрија Automobilwoche како платформа за да го изразат своето длабоко несогласување со новите планови на Европската унија. Тие се остро против оваа одлука и се на мислење дека трансферот на нова технологија е неостварлив за толку краток период под пристојни комерцијални услови, пишува „Ревија ХАК“.

Во BMW се на мислење дека нормата Еуро 7 е инструмент за порано завршување на производството на автомобили на бензин и дизел, бидејќи очигледно се смета дека производителите на автомобили ќе ја следат линијата на најмал отпор и ќе се откажат од моторите со внатрешно согорување. Европската комисија ги претстави своите предлози за стандардот Еуро 7 во ноември. Границите за автомобилите треба да бидат само малку пониски отколку според стандардот за емисии Еуро 6, кој е во сила од 2015 година. Сепак, треба да се мери во проширена форма на тестови кои ги земаат предвид параметрите како што се ладниот старт и кратките патувања кога емисиите на штетни гасови (CO2, NOx…) се многукратно повисоки.

– На квалитетот на воздухот не му помога ако ги мериме издувните издувни гасови на нов мотор со внатрешно согорување со полн гас со коњска приколка во прва брзина на планински премин на Алпите – извести Volkswagen малку со потсмев. Тие заклучија дека најдобриот начин за намалување на емисиите е да се развие електричната мобилност, но ова може да биде проблем ако треба да ги префрлат сите свои ресурси на исполнување на нормата Еуро 7 и разни хомологации.

Слични содржини