Дали туристичката индустрија ја гледа светлината на крајот од тунелот или сепак тоа е воз?

од Vladimir Zorba

За туристичката индустрија, ова е многу нервозен период. По очајот од минатата пролет, умерениот оптимизам од минатото лето и неверувањето дека пандемијата повторно се влошува преку есен и зима, тие сега ја гледаат светлината на крајот од тунелот. Но, тие се уште се длабоко во тунелот, и таа светлина може да биде сепак воз, во кој само што не се удриле.

Расположението на пазарот буквално се менува од недела во недела и во моментот е многу претпазливо поради третиот бран на пандемијата што ја зафати Европа и бавната испорака на вакцини, што сите беа многу непријатно изненадени.

Јасно е дека мнозинството од населението во повеќето земји нема да биде вакцинирано до летото и нема да помогне многу доколку се вакцинираат Израелците, а не Шпанците, Грците или Италијанците. Затоа, секторот практично треба да се придржува до правилата и протоколите од летото 2020 година, што навистина не се планираа на почетокот на годината.

Повторно, ако вакцинацијата се забрза, сепак треба да дојдеме до некоја средина на летото за да имаме повообичаена ситуација, но и нови правила на игра. Ова, пак, значи дека секторот мора да се подготви за сите можни сценарија одеднаш, а во исто време да се обиде да го продаде производот, затоа што пред сите има огромен притисок дека мора да бидат подобри од минатата година.

Ова исто така значи активна комуникација со пазарите и потенцијалните гости, притоа помирување на неколку неспоиви работи – обезбедување безбедност и забава и избегнување на дискриминација на невакцинираните, што може да чини во иднина.

Во овој хаос, секој управува како што знае како знае – Хрватска прави сертифицирање и става налепници, Европската комисија со недели дебатира за „ковид пасоши“, а се чини дека Грците во моментов се во најдобра позиција, кои храбро направија неколку важни одлуки.

Грчки договор со Израел

Токму грчкиот министер за туризам Хари Теохарис беше првиот го покрена прашањето за олеснување на граничните премини за оние кои ќе бидат вакцинирани против Ковид со воведување на апликација, што колоквијално ја нарекуваме „ковид-пасош“, иако вакцинацијата нема и не смее да биде услов за слобода на движење во рамките на Унијата.

Грците повикаа на усвојување на единствен документ што ќе содржи основни информации за статусот на патниците, дали биле вакцинирани, дали прележале Ковид, дали биле тестирани и со каков резултат. Намерата е да се забрза движењето откако ќе се отворат границите, но и навремено да се информираат туристите за тоа што точно ќе се очекува од нив и кои ќе бидат нивните патни трошоци.

Без такви информации, изборот на дестинација е потежок, на некој кој му е само до море, ќе отиде таму кај му е најлесно.

А, резервациите во моментов покажуваат дека тоа е Грција – земја која ја помина целата зима да смисли како да ги подобри приходите од туризам и се зафати да склучи билатерални договори со земји кои не се членки на ЕУ, прво со Израел, што е важен пазар во развој и најфрагментираната земја во светот. Таканаречениот „зелен пас“ ќе важи за израелските патувања во Грција од април без карантин.

Благодарение на овој договор, Royal Caribbean започна програма за крстарење на својот нов брод од Израел до Медитеранот, односно грчките острови и Кипар. Крстарењата започнуваат во мај, и сите се согласуваат со условот сите над 16-годишна возраст да имаат сертификат за вакцинација против Ковид на бродот.

Грците очекуваат што поскоро да склучат сличен договор со Британците, кои се важен пазар за нив, а грчкиот министер пред неколку дена повтори дека Британците се добредојдени без карантин, вакцинирани или не, кога ќе се создадат услови за тоа.

Европската комисија ги слушаше Грците и другите медитерански земји, вклучително и Хрватска, кои инсистираат на воведување дигитални пасоши, а унифицираниот документ на ниво на Унијата треба да биде објавен кон крајот на март.

Ова секако ќе го поздрави хрватскиот туристички сектор, кој ја лепи етикетата „Остани безбеден во Хрватска“, што во моментов е клучна порака што земјата ја испраќа на своите пазари.

Луѓето се желни да патуваат во странство

Од секторот може да се слушне дека ова можеше да се случи минатата година и дека сега се бараат поконкретни решенија, како што е тестирање на аеродромите. Но, Грците се жалат и на одлуките на нивната влада, за кои велат дека се нетранспарентни и ќе ги насочат туристите кон конкурентите. Сите навиваат конечно да започнат брзите тестови за да се избегнат карантини.

Последниот збор, сепак, ќе го кажат гостите, кои очигледно се уморни од пандемијата и сè што носи таа, и едвај чекаат да се извлечат и да патуваат. Затоа, во целата оваа конфузија, добро е да се слушне дека интересот за патувања за годишни одмори продолжува да расте и во 2021 година, како што покажаа сите тековни истражувања на пазарот.

Анализата на ИТБ Берлин и Институтот за истражување на пазарот „Статиста“ во три клучни глобални пазари, Кина, САД и Германија, покажа дека околу 70 проценти од испитаниците размислуваат за патувања за годишни одмори – 37 проценти од Германците, 42 проценти од Американците и 66 проценти од Кинезите имаат во план едно или повеќе патувања оваа година.

Скоро 25 проценти од испитаниците во Германија и САД и над 35 проценти во Кина исто така веруваат дека ќе потрошат повеќе пари на патувања во следните 12 месеци. Околу 60 проценти од Германците ќе патуваат во странство.

Други истражувања велат дека дури и службените патувања ќе се вратат многу побрзо отколку што мислите, бидејќи луѓето се уморни од „Зум“, им недостасува ракување, насмевка, пауза за кафе во фини чевли. Така, таа светлина на крајот од тунелот сепак може да донесе поглед на некоја сончева ривиера, пишува „Пословни“.

loading...

Слични содржини