Електрична верзија на „Југо“ од македонски дизајнер: Може да го произведува и Римац (ФОТО)

од Vladimir Zorba

И покрај едноставноста и основноста што ја понуди откако беше промовирано во 1980 година, Југо имаше шарм и ги „стави“ луѓето на СФРЈ на тркала за прифатливи пари, а во 1985 година дури и „слета“ на американскиот брег.

Иако работите не одеа добро во САД за фабриката со седиште во поранешна Југославија, автомобилот сепак успеа да добие статус на познат автомобил и „преку барата“.

Сега, македонскиот дизајнер Дејан Христов, инспириран од култниот статус за кој зборуваме, замисли модерна верзија на едноставен градски автомобил со електричен погон. Со оглед на тоа што се уште може да се најде на нашите патишта, модерната изведба треба да сподели повеќе од името со својот претходник.

Дејан користел познати стилски знаци во неговата модерна интерпретација, вклучувајќи закривена хауба и карактеристична задна форма. Модерниот и спортски изглед се постигнува со продолжени браници, црни А-столбови и потенки LED светла.

Притоа, за изработка ги избра познатите (поранешни) југословенски споменици лоцирани во Крагуевац, Остра, Илирска Бистрица, Колашин, Крушево, Марибор, Скопје, Никшиќ, Белград и други места …

Доколку дигиталното рендерирање стане реалност, конкуренцијата ќе ги вклучи Peugeot e-208, Opel Corsa, Renault 5 и Honda e, иако цената би била поблиску до Dacia Spring.

Да потсетиме, Југо беше произведено помеѓу 1980 и 2008 година во Крагуевац, Србија, и беа произведени вкупно 794.428 единици. Заснован е на „Фиат 128“, со погон на предните тркала и мотори со четири цилиндри со мал капацитет.

Во САД, претприемачот Малколм Бриклин продаде вкупно 141.651 автомобили од 1985 до 1992 година, но и покрај одличниот почеток поради ниските цени, прашањата за квалитетот и сигурноста сериозно ја нарушија неговата репутација. Во 1987 година беа продадени 48.812 примероци, додека во 1992 година беа продадени само 1.412.

Дејан Христов замислува нова ера за Југото и дури планира да го испрати својот проект до српската влада. Тој, исто така, сугерира дека Rimac Automobili може да учествува во проектот, додека производството може да оди во Stellantis, која поседува фабрика во Крагуевац, па дури и на кинеска компанија.

Притоа, литиумот за батерии од локални извори ќе ја намали цената на батериите колку што е можно повеќе.

Сепак, засега се останува на овие интересни рендери …

Слични содржини