ЕУ го истражува Google поради рекламни услуги

од Stefanija Kuzmanovska

Европската комисија (ЕК) започна истрага за да се утврди дали услугите за рекламирање преку Интернет на Google ги кршат законите за конкуренција во Европската унија.

Google е една од водечките светски компании во секторот за рекламирање преку Интернет, а исто така обезбедува и услуги за рекламирање, особено преку услугата Display Network.

„Google собира податоци што потоа се користат за насочено рекламирање, продава простор за рекламирање и обезбедува услуги за рекламирање на медијација“, ги објасни потпретседателката на ЕК, Маргарет Вестагер, на прес-конференција, причините за започнување на истрагата.

„Тоа значи дека Google е присутен на скоро сите нивоа на синџирот на снабдување преку рекламирање преку Интернет. Загрижени сме што Google им отежнува на конкурентските услуги за рекламирање преку Интернет да се натпреваруваат во целиот рекламен комплекс“, додаде европскиот официјален претставник, пренесува Хина.

Брисел сака да се спроведе истрага за да се утврди дали американскиот софтверски гигант ги фаворизира сопствените услуги за рекламирање преку Интернет и со тоа ги прекршил европските прописи за конкуренција.

Истрагата треба да покаже како влијае на пазарот барањето на Google за клиентите да ги користат неговите услуги Display & Video 360 и Google Ads, на пример на YouTube, и дали тоа го ограничува пристапот на другите компании до корисничките податоци што се користат за рекламирање.

„Услугите за рекламирање преку Интернет се клучен инструмент со кој Google и издавачите ги монетизираат своите мрежни услуги“, рече во изјавата во вторникот потпретседателката на Европската комисија Маргрет Вестагер.

Секторот за рекламирање преку Интернет еволуираше огромно за да ја искористи сеприсутноста на паметните телефони и компјутерите во секојдневниот живот. Тие се користат од милиони луѓе во Европа, а издавачите се обидуваат да ги надоместат изгубените приходи со бесплатно објавување содржина преку реклами на Интернет.

ЕК наведува дека само во 2019 година биле издвоени 20 милијарди евра за рекламирање преку Интернет.

Слични содржини