Ford и GM влегуваат во бизнисот со чипови

од Vladimir Zorba

Двата најголеми производители на автомобили во Детроит – Ford Motor Co. и General Motors Co. – ќе се обидат да влезат во бизнисот со полупроводници по една година недостиг на компјутерски чипови кои го запреа нивното глобално фабричко производство. Во четвртокот наутро, Ford објави стратешки договор со американскиот производител на полупроводници GlobalFoundries Inc. за развој на чипови – пакт што на крајот може да доведе до копродукција во САД.

GM подоцна рече дека гради односи со некои од најголемите имиња во индустријата – вклучително и Qualcomm Inc. и NXP Semiconductors NV – и има договори за заеднички развој и производство на компјутерски чипови. Потезите се најнови примери за тоа како нарушувањата поради пандемијата ги принудуваат компаниите да вршат поголема контрола врз нивните синџири на снабдување со тоа што ќе го придвижат производството поблиску до дома или, во некои случаи, во рамките на компаниите.

Бизнисите, исто така, продолжуваат да се соочуваат со доцнење во снабдувањето, принудувајќи ги да ја преиспитаат географијата на нивните синџири и да дадат приоритет на стратегиите кои обезбедуваат сигурност во однос на минатите аутсорсинг модели. Во автомобилската индустрија, компаниите почнуваат да ги поништуваат децениските одлуки за аутсорсинг на клучните компоненти. Најновите потези на производителите на автомобили за вертикална интеграција со влегување во производството на батерии и полупроводници се враќање во времето кога тие поседуваа огромни оддели за делови и управуваа челичарници.

Недостигот на полупроводници го запре производството на милиони планирани возила низ индустријата оваа година. Кризата, исто така, води кон поголема соработка меѓу индустриите кои работат заедно за да се справат со предизвиците и да воведат нови производи, особено кога повеќе функции на автомобилите стануваат поавтоматизирани.

„Нам ни требате вие ​​и вие ви требаме нас“, рече извршниот директор на корпорацијата Intel, Пет Гелсинџер на автомобилски настан во септември. „Ова е симбиотска иднина во која ќе бидеме иновативни и ќе нудиме сигурни испораки бидејќи автомобилот станува компјутер на гуми“.

Ford ќе оди чекор понатаму со тоа што евентуално ќе донесе развој на чипови во компанијата. Според компанијата, дизајнирањето на сопствени чипови би можело да подобри некои карактеристики на возилото – како што се можностите за автоматско возење или системите за батерии за електрични возила – и потенцијално да му помогне да ги заобиколи идните недостатоци.

Дел од договорот со GlobalFoundries е дизајниран да го подобри снабдувањето со чипови на краток рок за Ford, кој е особено тешко погоден од проблемите со снабдувањето во споредба со многу други производители на автомобили. Заедничката развојна работа е насочена кон производство на чипови од повисока класа, кои ќе влезат во возилата за неколку години.

Создавањето сериозна операција за дизајн на чипови е далеку од едноставен потфат за Ford. Дизајнирањето сложени полупроводници со нивните мали транзистори е тешка дисциплина за која на компаниите обично им требаат години да ја совладаат. Дури и пред пандемијата да ја зголеми побарувачката за чипови, компаниите кои произведуваат полупроводници се пожалија на сериозен недостиг на квалификувани инженери. Ford ќе се натпреварува за таленти не само против компаниите за чипови како што се Intel и Nvidia Corp., туку и со големите технолошки компании како Amazon.com Inc. и Apple Inc., кои се повеќе дизајнираат чипови внатре.

Влегувањето на GM и Ford во бизнисот со чипови покажува како автомобилските компании селективно воведуваат клучни технологии во нивните домашни индустрии за да развијат експертиза во областите што ги сметаат за клучни за нивната идна конкурентност. Подобри, побрзи чипови, на пример, ќе бидат потребни за сè, од мултимедијални екрани на допир до ажурирања на софтверот за далечинско отстранување грешки.

Преминот на автомобилската индустрија кон електрични возила, исто така, ја зајакнува вертикалната интеграција, бидејќи многу автомобилски компании се загрижени дека нема да можат да обезбедат доволно резерви на батерии и суровини за да ги постигнат своите цели за раст. Ford, Volkswagen AG, GM и другите големи производители на автомобили се здружуваат со компаниите за батерии за да изградат нови фабрики за кои велат дека ќе им дадат техничка предност и постабилни идни набавки.

Слични содржини