Како Google ги доведувалe во заблуда издавачите и огласувачите?

од Vladimir Zorba

Американската технолошка компанија Google со години ги доведувала во заблуда издавачите и огласувачите за цените и процесите на своите рекламни аукции, создавајќи тајни програми кои ја намалуваат продажбата на некои компании додека ги зголемувале цените за купувачите, според новите наводи во тужба, цитирана од Wall Street Journal.

Во меѓувреме, Google ја прибира разликата помеѓу сумата што им ја кажува на издавачите и огласувачите дека чини реклама, и ја искористи паричната резерва за да манипулира со идните аукции и да го прошири својот дигитален монопол, се вели во новата тужба. Документите ја цитираат домашната кореспонденција во која вработените во Google велат дека некои од овие практики се еднакви на проширување на бизнисот преку „внатрешни информации“.

Нередактираната тужба, поднесена во петокот во Окружниот суд во Њујорк, беше поднесена откако федералниот судија минатата недела одлучи дека изменетата тужба поднесена минатата година не може да се поднесе.

Тужбата беше поднесена за прв пат во декември 2020 година, а многу делови од жалбата се редактирани. Оттогаш, промените беа отстранети во серија пресуди, давајќи им нови детали на властите дека Google води монопол што им штети на конкурентите во рекламната индустрија и издавачите.

Google, дел од Alphabet Inc., соопшти дека има намера да поднесе барање за отфрлање на тужбата оваа недела. Портпаролот на компанијата рече дека тужбата е „полна со неточности и нема правна основа.“ Тој додаде дека „нашите технологии за рекламирање им помагаат на веб-страните и апликациите да ја финансираат нивната содржина и им овозможуваат на малите бизниси да стигнат до клиенти ширум светот.“ Во областа на онлајн рекламирањето, „постои силна конкуренција“.

Начинот на кој купувате и продавате реклами на Интернет е сложен процес во кој Google игра огромна улога како учесник и менаџер на аукциите кои ја одредуваат продажбата. Google ја има доминантната алатка во секоја алка во синџирот помеѓу онлајн издавачите и огласувачите, што му дава единствена моќ за монетизација на дигиталната содржина. Исто така, има клучни платформи за да стигне до корисниците, како што е YouTube. Како резултат на тоа, конкурентите се жалат дека технолошкиот гигант го „навалил“ пазарот во своја корист, дозволувајќи му да добие повеќе понуди и да ја ограничи конкуренцијата. Изменетиот приговор и неговите нередактирани детали имаат за цел да фрлат светлина на тоа како тоа се случува во пракса.

Во тужбата, поднесена од државниот обвинител на Тексас, Кен Пакстон, и на која се приклучија повеќе од десетина држави, се тврди дека деловните практики на Google ги зголемуваат трошоците за рекламирање што брендовите ги пренесуваат на потрошувачите во производите со повисоки цени. Исто така, тврди дека Google ја потиснува конкуренцијата во конкурентните берзи и ја ограничува способноста на веб-страните да даваат реклами, со споредување на компанијата со банка, која ја поседува и Њујоршката берза.

„Нашата изменета жалба детализира како Google манипулира со онлајн аукциите за информации за да ги казни издавачите и отворено ги лаже за начинот на кој управува со истите“, рече Пакстон.

Во новата тужба се наведува дека извршниот директор на Alphabet и Google, Сундар Пичаи и Meta Platforms Inc. Марк Закерберг потпишала деловен договор од 2018 година, со кој се вели дека гарантира дека подружницата на Meta Platforms Facebook ќе учествува на аукциите за рекламирање и ќе ги добие по фиксна стапка. Претходно беше објавено дека договорот со кодно име Jedi Blue го потпишале главниот деловен директор на Google, Филип Шиндлер и главниот оперативен директор на Facebook Шерил Сандберг, пишува Bloomberg.

Американските обвинители велат дека ова е незаконски договор за определување на цените. Договорот имаше за цел да ја „убие“ алатката за рекламирање која добиваше на популарност меѓу издавачите и која Facebook ја поддржуваше, според американските власти.

Google го сметаше Facebook како конкурентна закана за неговиот профитабилен рекламен бизнис, соопштија САД. За да го принуди Facebook да се откаже од алтернативната алатка што ја претпочитаат издавачите, Google се согласи да и даде предност на компанијата за социјални медиуми во аукциите за онлајн рекламирање спроведени преку сопствената технологија на Google.

Сандберг го опиша договорот со Google како „стратешки голема работа“ во е-пошта во која го додаде и извршниот директор на Меtа, Марк Закерберг, според жалбата во која се тврди дека директорите на Меtа му кажале на Закерберг дека им е потребно неговото одобрение за да продолжат со трансакцијата.

Меtа, којa не е обвинетa во случајот, во изјавата рече дека договорот со Google ја зголемил конкуренцијата за рекламен простор, што им користи на издавачите и огласувачите.

Слични содржини