КОВИД-19 предизвика пандемија на лажни информации

од Vladimir Zorba

Исто како што во изминатите децении има потенцијално опасни лаги во врска со СИДА, веродостојноста на тестирањето за болеста и третманите, така и во денешно време, со голема помош на социјалните мрежи, има богатство на невистинити информации за коронавирусот, што, меѓу другото, охрабрува ризично однесување.

Според Би-Би-Си, лажните тврдења за ефектите од сончевата светлина, топлото време или пиењето топла вода на коронавирусот веќе се побиени, а Светската здравствена организација има веб-страница посветена на побивање на „митовите“ за вирусот.

Покрај навидум безопасните тези, кои сепак поттикнуваат однесување спротивно на професионалното упатство и недоверба на надлежните служби, постојат и екстремно опасни, како што е идејата дека пиењето индустриски алкохол штити од КОВИД-19, што уби повеќе луѓе во Иран отколку самиот коронавирус.

Загрижувачки е што многу образовани луѓе верувале во невистините и теориите на заговор за вирусот, а некои земји биле вклучени во ширењето на неточни и потенцијално штетни информации, поттикнувајќи ги социјалните мрежи Твитер и Фејсбук да ги отстранат нивните објавувања.

Според БиБиСи, креаторите на лажни вести често користат едноставни трикови кои ни кажуваат да не се потпираме на критичко размислување и да ја провериме веродостојноста на изворите на информации.

Така, на пример, присуството на одредена слика со текстот ги прави информациите поверодостојни, дури и кога сликата не е директно поврзана со направената изјава, а употребата на описен јазик и живописна лична приказна, или само споменувањето на имињата на признатите медицински установи или одредени познати факти, имаат сличен ефект. .

Исто така, со повеќекратно повторување, тврдење што првично предизвикува скептицизам, со текот на времето може да стане нешто што сметаме дека е вистина, а неодамнешната студија откри дека корисниците на социјалните мрежи рефлексивно споделуваат информации без да размислуваат за вистината на таа информација.

Според студијата, иако само 25% од учесниците во анкетата сметале дека некои лажни вести се вистинити, дури 35% рекле дека ќе го споделат насловот на социјалните мрежи – можеби со оградување во однос на доверливоста на информациите и можеби во желба за позитивни реакции од другите корисници.

„Социјалните мрежи не ја поттикнуваат вистината; она што тие го охрабруваат е ангажман“, вели еден канадски психолог.

Слични содржини