Актуелно
Почетна / TOP NEWS / Од дома до шатори: Како ќе се организира учебната година во соседството и низ целиот свет?

Од дома до шатори: Како ќе се организира учебната година во соседството и низ целиот свет?

Пандемијата на коронавирус влијае на фактот дека многу земји сè уште не одлучиле како ќе изгледа наставата во итни околности. Многумина ќе чекаат уште неколку дена за да видат како ќе изгледа епидемиолошката слика, а потоа да одлучат помеѓу неколку модели – од најпосакуваниот модел во училница, до часови на отворено, под шатори.

РУСИЈА
Новата учебна година во Русија започнува на 1 септември и ќе се организира на вообичаен начин, со целосно работно време, со почитување на сите безбедносни мерки воведени поради пандемијата на коронавирус, најавил министерот за образование, Сергеј Кравцов.

Тој напоменал дека носењето медицински маски во затворено ќе биде задолжително и дека часовите за физичко образование ќе се одржат надвор.

„Ние се подготвуваме за вообичаениот начин на работа на сите училишта, но доколку епидемиолошката состојба во оваа или онаа општина не го дозволи тоа, тогаш здравјето на децата, наставниците и родителите ќе биде на прво место“, соопштил Кравцов, истакнувајќи дека нема причина за грижа.

Министерството за образование и Министерството за здравство се согласиле дека медицински работник ќе биде присутен во секое училиште од 1 до 14 септември.

ГЕРМАНИЈА
Летниот распуст во шеснаесет германски сојузни држави започнал во различни периоди, во периодот од јуни до септември, така што не секој оди на распуст во исто време. Така, новата учебна година веќе започнала во провинцијата Мекленбург-Западна Померанија.

Во 563 училишта, 152.700 ученици имаат „нормални“ училишни часови од понеделник до петок, најмалку четири или пет часа на ден и повторно се дозволени дури и часови по музичко и физичко образование.

Строгите правила за хигиена во училиштата, кои се применуваат низ целата земја, треба да спречат ширење на пандемијата. Меѓу другото, училниците се проветруваат после секој час, гелендерите на скалите не смеат да се допираат, важно е да се мијат рацете, а дезинфекциите се користат во специјални случаи – не со прскање, туку со додавање на вода за чистење. Носењето маска не е задолжително, а наставниот кадар може да се тестира за вирусот бесплатно.

Времето на започнување на часовите нема да биде исто за сите. Секоја паралелка ќе има свои простори во училишните дворови, соблекувалната и кантините. Планот е дека, доколку се појави инфекција, само една паралелка треба да оди во карантин, додека другите би продолжиле да одат на училиште.

Исклучок треба да биде наставата преку Интернет или „учењето од далечина“, и тоа каде што нема доволно наставници кои можат да предаваат во училиштата, затоа што тие припаѓаат на ризичната група.

АВСТРИЈА
Новата учебна година во Австрија ќе започне нормално и без маски на часовите. Конечниот план ќе биде објавен кон средината на месецот, но ресорниот министер веќе објавил дека сака нормален почеток на учебната година во септември.

За разлика од последните два месеци од изминатата учебна година, кога часовите биле поделени и се одржувале сменска настава, од септември, сите деца треба повторно да одат на час во исто време, како во нормални услови.

Ограничувањата ќе се применуваат само доколку новиот „систем на семафори“, кој ја покажува состојбата на „инфекција“ во општината, се менува од зелено во жолто, портокалово или црвено светло, што ќе значи дека училиштата во таа општина ќе ги затворат вратите и ќе започнат со онлајн-настава.

САД
Во училиштата што ќе се одржува настава во Америка оваа есен, од учениците ќе се бара или барем „силно предложено“ да користат маски, со потребната вентилација на просториите.

Некои, вклучително и секретарот за образование, Бетси Девос, велат дека решението би можело да биде да предаваат надвор, што билонаправено за време на туберкулозата и епидемиите на грип од раните 1900-ти, дури и во ладно време. Коронавирусот се шири помалку ефикасно надвор и ќе биде полесно да се организираат студентите да седнат на два метри.

Неколку училишта во североисточниот дел на САД купиле големи свадбени шатори и планираат да ги користат за часови на отворено до ноември.

Училиштата низ САД имаат слични проблеми – стара климатизација и греење, вентилација што не работи добро или воопшто затоа што одржувањето и замената се одложени поради малите училишни буџети.

ФЕДЕРАЦИЈА НА БИХ
Федерацијата на БиХ сè уште бара решенија, а кантонските министри доставиле предлози за различни модели на настава во септември.

Една од нив е целосно да се оживее класичниот модел на настава, постои и опција за мешан модел во кој само ученици од пониските одделенија ќе имаат часови во училиште, а сите други преку Интернет. Се размислува и за намалување на бројот на ученици во паралелките и работа во мали групи за да може да се почитуваат инфраструктурните капацитети на училиштето и заштитата на учениците. Опцијата е да се продолжат часовите преку Интернет во септември ако се влоши епидемиолошката состојба.

ЦРНА ГОРА
Националното координативно тело за заразни болести (НКТ) на Црна Гора им препорачало на Министерството за образование и Институтот за јавно здравје да ги подготват и дефинираат протоколите за почетокот на учебната година во редовна смисла и во полн капацитет.

„Да се присуствува на часови и да се остане во училишни и предучилишни установи има незаменлива воспитна улога. Затоа, потребно е да се подготват јасни препораки навремено со цел да се овозможат редовни активности во сите училишни и предучилишни установи во земјава на безбеден начин“, велат од телото, кое дозволува собири до 100 лица на отворено и до 50 во затворено.

ХРВАТСКА
Како ќе изгледа новата учебна година и дали сите или само некои ученици ќе седнат во училишните клупи во есен или училниците повторно ќе бидат празни, се чека од одлуката на министерот за образование, а училиштата се подготвуваат за три можни сценарија.

Првиот модел е исто така најпосакуван: настава во живо и враќање на сите ученици на училиште и учење од далечина по потреба за одредени групи ученици.

Вториот, мешан модел, е комбинација на настава во живо и далечина. Не секој би имал часови на училиште истовремено, а приоритет треба да имаат учениците од пониските одделенија и матурантите. За другите, промените се можни од недела по недела.

Третиот модел е учење од далечина.

loading...