Продажбата на „Рено“ опадна за 30% по заминувањето од Русија

од Vladimir Zorba

Францускиот производител на автомобили „Рено“ објави дека продажбата на автомобили му паднала за 30 отсто во првата половина на 2022 година по повлекувањето од руската пазар поради војната во Украина. Тој е еден од првите западни производители на автомобили што ја откри штетата од загубата на клучниот глобален пазар.

„Рено“ беше автомобилската компанија која имаше најголема продажба во Русија. По напуштањето на земјата во првите 6 месеци од 2022 година, глобалната потрошувачка падна на нешто повеќе од еден милион возила.

И без продажбата од руската фабрика АвтоВАЗ, бројот на продадени автомобили е намален за 12% на годишно ниво. Акциите на француската компанија паднаа за 2,3% во почетокот на денешното тргување.

Русија беше втор по големина пазар на „Рено“ пред војната, со 15% од приходите, пишува „JPMorgan“. Компанијата, која произведува популарни модели како Dacia Duster и Renault Clio, престана со работа во земјата на почетокот на оваа година и соопшти дека ќе го продаде „Рено Русија“, како и 67,7% од акциите во АвтоВАЗ. Потоа дојде веста од Руската Федерација дека фабриката ќе започне со производство на нови модели на култниот социјален автомобил „Москвич“ во минатото, а некои од неговите верзии ќе бидат електрични.

Во мај оваа година, „Рено“ соопшти дека ќе ја продаде фабриката на руски научен институт за само 1 рубља со шестгодишна опција за откуп.

Инаку, освен влијанието од напуштањето на рускиот пазар, француската компанија како други причини за намалената продажба ја посочува и кризата со полупроводниците.

Слични содржини