Рецесија во гејминг индустријата по олабавувањето на Ковид-мерките

од Vladimir Zorba

Продажбата на видео игри падна во вториот квартал како резултат на укинувањето на ограничувањата наметнати од Ковид-19, што го поттикна растот на бизнисот со игри во изминатите две години.

12,4 милијарди долари се потрошени за игри во САД во периодот април-јуни, што е за 13% помалку од истиот период минатата година, според истражувачката компанија NPD. За оваа негативна динамика придонесоа неколку фактори.

Укинувањето на ограничувањата за коронавирус е едно од нив, бидејќи луѓето имаат можност да се откажат од домашната забава во корист на активности на отворено. Глобалниот недостиг на полупроводнички производи, исто така, има негативно влијание врз растот на продажбата во индустријата за игри, се вели во анализата.

Трендот на намалување на продажбата го потврдуваат и кварталните извештаи на главните играчи во сегментот на конзоли – Microsoft, Sony и Nintendo. Индустријата за игри имаше корист од пандемијата кога луѓето ширум светот мораа да учат и да работат од дома. Но, по укинувањето на ограничувањата, навиките на потрошувачите се сменија, а зголемената инфлација зеде дополнителен данок врз индустријата за видео игри.

Јапонскиот Sony објави пад на продажбата од 2% на годишно ниво во својот оддел за игри, додека оперативните приходи паднаа за речиси 37%. Времето на интеракција со игри меѓу корисниците на конзолите за игри PlayStation се намали за 15% во периодот април-јуни. Компанијата објави мрачна прогноза за пад на добивката за цела година на ниво од 16%.

Кварталниот извештај на Microsoft покажува дека приходите од продажбата на игри паднале за 7% во споредба со вториот квартал од минатата година. Продажбата на конзолите Xbox падна за 11%, додека приходите од гејмерските содржини и услуги паднаа за 6%.

Activision Blizzard забележа пад на нето добивката од 70% во вториот квартал, како и пад на приходите од 29%. Како причина за ова, компанијата ја посочи слабата продажба на најновата игра од серијата Call of Duty. Развивачот на играта Assassin’s Creed – Ubisoft најави пад на продажбата од 10%.

Според аналитичарите од инвестициската компанија Wedbush Securities, разочарувачките резултати на гејмерските гиганти во голема мера може да се препишат на споредбата со минатогодишните „скандалозни бројки“. Во исто време, Electronic Arts стана една од ретките компании кои успеаја да избегнат рецесија: нејзиниот профит за кварталот се зголеми за 50%, а приходите – за 14%.

Друг фактор што негативно влијае на гејминг индустријата е глобалниот недостиг на конзоли за видео игри. Во вториот квартал, оперативниот профит на Nintendo падна за 15%. Компанијата го препиша падот на недостигот на чипови што спречи доволен број конзоли Switch да стигнат на пазарот во текот на извештајниот период. Nintendo продаде 3,43 милиони Switch конзоли за три месеци, што е пад од 23% во однос на вториот квартал минатата година. Во исто време, продажбата на игри падна за 8,6% на 41,4 милиони.

Во вториот квартал, Sony продаде 2,4 милиони PlayStation 5 конзоли, малку повеќе од 2,3 милиони во истиот период во 2021 година. Компанијата очекува укинувањето на ограничувањата во нејзиниот клучен производствен центар во Шангај и претстојната празнична сезона да помогне да се достигне цел на продажба од 18 милиони PS5 конзоли во 2022 година.

Според аналитичарите, зголемените цени на сите категории стоки и претстојната рецесија би можеле да создадат дополнителни проблеми за индустријата за игри. Ampere Analysis очекува дека до крајот на 2022 година, глобалниот пазар за игри и услуги ќе се намали за 1,2% на годишно ниво – на 188 милијарди долари.

За да се ублажи негативното влијание на сегашните услови, некои компании се потпираат на претплатни услуги. Растот на претплатите на Xbox Game Pass му помогна на Microsoft да го ублажи ударот од падот на продажбата на конзоли и игри во вториот квартал.

Претходно, Sony направи промени во претплатата на PS Plus, надевајќи се дека овој чекор ќе му помогне да го неутрализира негативниот ефект од намалената активност на корисниците. Според компанијата, бројот на претплатници на PS Plus во вториот квартал изнесувал 47,3 милиони, што е нешто помалку од претходниот квартал.

Слични содржини