САД станува водечки извозник на нафта во 2023

од Radmila Tasevska

САД станаа глобален извозник на сурова нафта во изминатите неколку години, но извозот не го надмина увозот од Втората светска војна. Тоа би можело да се промени следната година, пишува Reuters.

Продажбата на сурова нафта на САД во други земји изнесуваше рекордни 3,4 милиони барели дневно, а продажбата на гориво беше околу 3 милиони барели дневно, соопшти агенцијата.

САД се исто така водечки извозник на течен природен гас (ЛНГ), чиј извоз се очекува да се забрза во наредните години.

САД трошат 20 милиони барели сурова нафта дневно, што е најголема потрошувачка во светот, а производството никогаш не надминало 13 милиони барели дневно. До неодамна, идејата дека земјата може да стане увозник на јаглеводороди изгледаше апсурдна.

Минатиот месец, податоците на американската влада покажаа дека нето увозот на сурова нафта од САД падна на 1,1 милиони барели дневно, што е најниско ниво од водење на евиденција (2001 година). Тоа е голем пад од пред пет години, кога САД увезуваа повеќе од 7 милиони барели дневно.

Факторите што ја менуваат таа равенка оваа година вклучуваат санкции што го погодија извозот на руска нафта и природен гас по инвазијата на Украина, како и масовното ослободување на нафта од Вашингтон од резервите за итни случаи во обид да ги заузда цените на горивото.

„Руската инвазија на Украина поттикнува нова побарувачка на енергенси од САД и би требало да го поттикне извозот на нафта над увозот кон крајот на следната година, под претпоставка дека производството на шкрилци ќе се забрза“, рече Рохит Раход, пазарен аналитичар во енергетската истражувачка компанија „Vortexa“.

За да стане нето извозник на сурова нафта, САД мора или да го зголемат производството или да ја ограничат потрошувачката. Побарувачката на нафта во САД се очекува да се зголеми за 0,7 отсто до 20,51 милиони барели дневно следната година, што значи дека производството ќе треба да се зголеми за да го исполни.

САД сега се водечки светски производител на нафта, надминувајќи ги и Саудиска Арабија и Русија. Полињата со шкрилци во САД стареат, а растот на производството оваа година е бавен. Вкупното производство би требало да достигне рекордни 12,34 милиони барели на ден следната година и само доколку цените се доволно високи за да се поттикне транспортот.

Европските рафинерии го зголемија увозот од САД за да ја надоместат загубата на руската нафта, а со поостриот попуст на глобалните репери од американската сурова нафта, азиските рафинери го зголемија купувањето на 1,75 милиони барели дневно, објави фирмата за податоци „Kpler“.

Операторите на извозните терминали брзаат да го зголемат капацитетот за подобро да им служат на гигантските танкери кои можат да пренесат повеќе од 2 милиони барели нафта.

„Русија се покажа како несигурен снабдувач. Тоа навистина создава одлична можност за американските производители и американските извори на енергија “, рече Шон Стробриџ, извршен директор на најголемиот американски капацитет за извоз на нафта, пристаништето Корпус Кристи.

Пристаништето може да го зголеми извозот за 100.000 барели дневно следната година, рече Стробриџ. Во последниот квартал од оваа година се остварени рекордни испораки од 2,2 милиони барели дневно.

Аналитичарите велат дека нето-извозот би можел да падне ако многу земји ширум светот паднат во рецесија, попречувајќи ја побарувачката и ако дополнителното олеснување на санкциите за венецуелската сурова нафта ги зголеми испораките од оваа латиноамериканска земја.

САД станаа најголемиот светски извозник на течен природен гас во првата половина на 2022-ра година, претекнувајќи ги Катар и Австралија, поради побарувачката од Европа и зголемените цени. Извозот на ЛНГ веројатно ќе продолжи да расте во 2023-та година, бидејќи Европа се обидува да ги надополни исцрпените резерви оваа зима.

Извозот на рафинирани производи опадна поради затворањето на погоните и намалената побарувачка на потрошувачите. САД извезувале во просек 3,1 милиони барели дневно гориво до септември оваа година, покажуваат податоците на ЕИА. Ова е помалку во однос на истиот период пред пандемијата 2019-та година, кога се извезуваа 3,2 милиони барели дневно.

Еден исклучок од ова е дизелот, при што извозот се искачи на тригодишен максимум во јули од 1,3 милиони барели дневно, покажаа податоците на „Kpler“. Стапувањето на сила на европската забрана за увоз на руски горива во ЕУ се зголеми на просечни 330.000 барели дневно залихи на дизел гориво во првите 15 дена од декември. Тоа е повеќе од пет пати повеќе од месечниот просек досега во оваа година.

 

Слични содржини