Стратегија „Solimo“: Како „Amazon“ ги уништува трговците, кои ја користат нејзината платформа?

од Vladimir Zorba

Amazon.com Inc е постојано обвинувана за копирање на производите на други трговци кои ја користат платформата, како и за користење на собраните податоци за продажба за да даде неправедна предност на сопствената стока на сметка на другите продавачи.
Компанијата демантира, но, илјадници страници документи протечени од „Amazon“ и истражувани од Ројтерс – вклучувајќи е -пошта, стратегии и деловни планови – покажуваат дека таа систематски води кампања за да создаде копии и да манипулира со резултатите од пребарувањето на потрошувачите за да ја зголеми продажбата на сопствените производи во Индија, еден од пазарите со најбрз раст.

Документите откриваат како тим на компанија во Индија ги копира производите што ги продаваат други компании, а потоа ги продаваат на платформата. Вработените, исто така, ги зголемувале продажбите на сопствените брендови со манипулација со резултатите. Во документ од 2016 година се вели дека тие треба да бидат „на второ или трето место“.

Меѓу жртвите е „John Miller“, популарна марка за кошули во Индија. „Amazon“ ги копира мерењата на кошулите до најмалите детали, покажуваат документите. Производите се избираат преку внимателна анализа на продажбата. Целта: да се идентификуваат стоките што треба да се копираат. Стратегијата, прва развиена за индискиот пазар, се вика „Solimo“. Иако потекнува од Индија, производите развиени како дел од неа сега се достапни на други пазари, вклучувајќи ги и САД.

Вработените во „Amazon“ не само што ги копираат производите, туку и ги наоѓаат нивните производители и потпишуваат договори со нив откако дознале дека некои од нив имаат „уникатни процеси кои влијаат на квалитетот на производот“.

„Amazon“ претходно беше обвинет од вработените дека го искористиле успехот на трговците за да ги уништат – со копирање на нивните производи и манипулација со резултатите. Во 2020 година, пред Конгресот на САД, основачот Џеф Безос се заколна дека тоа не е вистина. Но, протечените документи докажуваат дека ова не се случува туку така и не станува збор за поединечни случаи, туку за наменска стратегија, со која беа запознаени и врвните менаџери.

Како одговор на Ројтерс, „Amazon“ повторно демантираше, но без да одговори на конкретни прашања од новинарите.

Компанијата веќе е под истрага во Соединетите држави, Европа и Индија за практики што и штетат на конкуренцијата.

Како и многу други компании, „Amazon“ смета дека сопствените брендови се значаен двигател на профитот. Производите од оваа категорија често имаат повисока маржа бидејќи трошоците за производство и маркетинг се пониски.

Внатрешна комуникација од 2018 година, испратена од Расел Грантинети, моментално директор за меѓународен потрошувачки бизнис во „Amazon“, гласи: „Веруваме дека во следните неколку години, сопствените брендови ќе бидат еден од најважните мотори за раст и профит во бизнисот со потрошувачи “.

Застапувањето на нив во Индија е особено важно за компанијата. На овој пазар влезе во 2013 година и наскоро пријави загуби од милиони долари. Документ од 2016 година покажува дека „Amazon е насочен кон сопствените брендови како излез од ситуацијата. Целта: таквите производи да бидат достапни во 20 до 40 проценти од сите категории производи достапни на Amazon.in.

Компанијата предвидува дека нивната продажба ќе достигне 600 милиони долари во 2020 година во Индија. Не е јасно дали целта е постигната.

Во меѓувреме, во Индија, во последните месеци изби контроверзна дебата за активностите на странските оператори за електронска трговија што работат во земјата. Во јуни, владата предложи нацрт -закон кој дополнително ќе ги ограничи активностите на „Amazon“ и другите, по поплаките од потрошувачите и трговците на мало за нефер деловни практики.

Предложените правила може целосно да му забранат на „Amazon“ да продава сопствени брендирани производи во Индија.

Слични содржини