Свиркач: Закерберг има контрола над три милијарди луѓе

од Nikola Popovski

Марк Закерберг има „еднострана контрола над три милијарди луѓе“ поради неговата неспорна позиција на врвот на Фејсбук, изјави свиркачот Френсис Хауген пред британските пратеници и повика на итни странски регулативи за регулирање и ограничување на управувањето со оваа компанија и намалување на штетата од социјалните мрежи.

Хауген, поранешна вработна во Фејсбук, кој објави десетици илјади компромитирачки документи за внатрешното функционирање на компанијата, пристигна во Лондон на парламентарно сослушување и даде квалификувана поддршка за предлозите на британската влада за регулирање на функционирањето на социјалните медиуми и нивна принуда да преземат поголема одговорност за содржината што ја објавуваат на нивните веб-страници, пренесува лондонскиот дневен весник „Гардијан“.

Со фокус на САД, компанијата беше намерно слепа за да влијае на многу пазари каде што недостатокот на персонал на локалниот јазик значеше дека честопати не ја разбира токсичната или опасната природа на пораките на платформата, истакна Хауген.

Најголемата светска социјална мрежа ги отфрли тие обвинувања, а извршниот директор Марк Закерберг на почетокот на овој месец изјави дека е нелогично да се тврди дека Фејсбук намерно туркал содржина што ги налутила луѓето.

„Спротивно на она што беше дискутирано на сослушувањето, ние секогаш сме имале комерцијален поттик да ги отстраниме штетните содржини од нашите сајтови. Луѓето не сакаат да го гледаат тоа кога ги користат нашите апликации, а огласувачите не сакаат нивните реклами да бидат покрај нив“, се вели во соопштението на Фејсбук.

Во соопштението се вели дека 13 милијарди долари се потрошени за безбедноста на корисниците и дека е потребна регулатива за целата индустрија.

Велика Британија усвојува закони со кои компаниите на социјалните мрежи би можеле да ги казнат до 10 отсто од нивниот промет, доколку не го отстранат или ограничат ширењето на нелегална содржина.

Преку нејзиниот правен советник Хауген доставила повеќе од 10.000 страници интерни документи на Фејсбук до Комисијата за хартии од вредност и Конгресот во редактирана форма.

Изменетите верзии беа прегледани од конзорциум од 17 американски новински организации.

Во петокот, конзорциумот почна да објавува серија приказни – колективно наречени „Фејсбук документи“ врз основа на интерните документи на компанијата.

Тие даваат увид во внатрешната култура на Фејсбук, неговиот пристап кон дезинформации и умереност на говорот на омраза, внатрешно истражување на неговиот алгоритам за вести, внатрешна комуникација…

Фото: Matt McClain-Pool/Getty Images

Слични содржини