Три болести предизвикани од компјутер: Ова мора да го знаат сите кои работат на компјутер

од Aleksandar Petrovski

Ако поминувате повеќе од четири часа на ден на компјутер, мора да знаете дека таквиот начин на живот може да биде активирач за следниве болести, најмногу благодарение на седењето во лоша позиција, постојаното изложување на очите на неприродна светлина, а може да страдаат и вените и другите органи во телото.

Овие се трите најчести болести предизвикани од работењето на компјутер и како да ги спречите!

1. Остеохондроза

Дури 80 отсто од болката во грбот е предизвикана од остеохондроза, болест која претставува атрофија на ткивото на дискот. Големината на дисковите се намалува, апсорпцијата на потребните супстанции исто така, дисковите ја губат еластичноста и можноста правилно да ги извршуваат своите функции. Со остеохондроза, постои намалување на функциите на лигаментите и мускулите што овозможуваат дисковите да функционираат правилно, и сето ова заедно влијае на целокупната состојба на ‘рбетот.

Остеохондрозата најчесто се манифестира со болка во грбот, вратот, рацете и рамената. Оваа болест е често придружена со слаба циркулација, вртоглавица, главоболка, тинитус, вкочанетост во прстите, болка и чувство на печење во градите, чувство на слабост, а исто така може да доведе до оштетување на видот.

Превенција од остеохондроза

– Обезбедете оптимални услови за работа

Столот во кој седите мора да биде удобен, но не премногу мек. Потпирачот за грб не смее да биде рамен, туку следете го природното искривување на ‘рбетот. Позицијата на компјутерот или лаптопот треба да биде таква што центарот на мониторот е токму спроти очите – ова ќе спречи дополнителна искривување на ‘рбетот и притисок врз рбетот.

– Повремено одморајте

Одвојте пет минути на секој час за мини загревање – истегнете го вратот со вртење на главата, истегнете го грбот, направете неколку чучњеви или слични вежби.

2. Синдром на суви очи

Површината на очното јаболко е покриена со тенок слој на солза течност, што е природна одбрана од микроби, но исто така и подмачкува и ја храни рожницата. Овој заштитен слој работи правилно благодарение на трепкањето – сосема е нормално да трепкате 20 секунди за една минута. Но, додека го гледаме екранот, ние трепкаме двапати помалку од нормалното, така што течноста за солза не се обновува со време. Ова доведува до синдром на суво око и очите ја губат својата природна заштита.

Синдром на суво око се манифестира со чувство на печење, чешање, иритација и црвенило на окото, а може да се појават и други необични симптоми во пределот на окото.

Спречување на синдром на суво око

-Пијте повеќе течности

Одржувањето на оптимално ниво на течност е исто така неопходно и за оние кои не работат на компјутер, но ако поминете неколку часа пред компјутер, дефинитивно треба да го зголемите внесот на течности.

-Правете паузи

На секои 20 минути треба да се оддалечите од компјутерот или барем да ги затворите очите најмалку една минута. Затворете ги очите цврсто, што е можно поцврсто.

-Трепкајте често

Неколку пати дневно одвоите минута и трепкајте што е можно почесто, бидејќи бојата го стимулира производството на солза течност.

3. Синдромот на карпален тунел

Карпалниот тунел се наоѓа на предниот дел на зглобот. Сместено е помеѓу осум мали коски на зглобот, додека горната страна е затворена со попречно поставен карпален лигамент. Преку него преминува медијалниот нерв, кој е под постојан притисок кај синдромот на карпален тунел. Оваа болест порано била типична за музичари, дактилографи и возачи, а денес најчесто е поврзана со професии кои вклучуваат работа на компјутер.

Се манифестира со чешање, болка и чувство на пецкање во прстите, раката и зглобот, а исто така е можно вкочанетост во показалецот и средниот прст.

Спречување на синдром на карпален тунел

-Прилагодете го вашиот работен простор

Како прво, бирото треба да биде доволно големо за да можете да ги ставите обете раце на него. Исто така, столчето, тастатурата и глувчето мора да одговараат на вашата анатомија, односно не смеат да предизвикаат никакви проблеми.

-Гимнастика за раце

На секој час, одморете се за да направите едноставни вежби за една минута или две: стискајте и опуштете ги тупаниците, свртете ги тупаниците во насока на стрелките на часовникот и обратно, истегнете ги рацете пред себе, додека ги движете прстите.

loading...

Слични содржини