Усвоени Предлог измените и дополнувања на законите за данокот на личен доход, за данокот на додадена вредност и за данокот на добивка

од Vladimir Zorba

Владата на Република Северна Македонија денеска ја одржа 108-та седница.

Усвоени се предлози за измени и дополнувања на неколку закони, предложени од Министерството за финансии, а коишто се дел од даночната реформа што треба да стартува од 01 јануари 2023 година.

Владата, на денешната седница го усвои Предлогот на закон за изменување и дополнување на Законот за данокот на личен доход.

Измените, како што е објаснето од страна на Министерството за финансии, се однесуваат на потребата од обезбедување поголема праведност на даночниот систем, поправична распределба на даночниот товар по основ на данокот на личен доход помеѓу доходот од труд и доходот од капитал, како и проширување на даночната основа, преку намалување на даночните расходи.

Министерството за финансии спроведе широк, консултативен, инклузивен и транспарентен процес со сите засегнати чинители, од којшто, како што е посочено, се произлезени предложените решенија за подобрување на даночната политика.

Предложените измени, како што е нагласено од страна на Министерството за финансии, беа предмет на консултација со меѓународните финансиски институции, а се направени и сеопфатни и длабински анализи на постојниот даночен систем во земјата, во споредба со даночните пракси во земјите од ЕУ и Западен Балкан.

Усвоените измени на Предлогот на закон за изменување и дополнување на Законот за данокот на личен доход се во согласност и со целите и приоритетите на усвоената Стратегија за реформа на даночниот систем (2021-2025) од страна на Владата, во месец декември 2020 година за обезбедување праведен, ефикасен, транспарентен и современ даночен систем, што ќе се темели на современи дигитални технологии и иновации во оданочувањето, во функција на постигнување на забрзан, инклузивен и одржлив економски раст.

Владата го усвои и Предлогот на закон за измена и дополнување на Законот за данокот на додадена вредност.

Со Предлог-законот за измена и дополнување на Законот за данокот на додадена вредност е предвидено оданочување на одредени производи за човечка исхрана коишто не се дел од основните производи потребни за човечка исхрана со повластена даночна стапка од 10 проценти, се врши намалување на стапката за прометот со менструални производи со цел поттик за поголема заштита и хигиена кај одредена група граѓани и се намалува даночната стапка за дигиталните учебници.

Се врши, според посоченото, доуредување на одредбите коишто го дефинираат местото на прометот на услуги, се воведува терминот даночен застапник со цел странските лица кои вршат промет на добра и услуги во нашата земја да можат да го пресметаат и платат данокот на додадена вредност на даночниот орган, се врши уредување на даночниот третман на прометот преку вредносни ваучери.

Исто така, со предложените измени на овој закон се доуредува третманот од аспект на ДДВ за прометот по системот на ваучери и се доуредува делот којшто се однесува на посебен вид на даночна основа.

На денешната седница е усвоен и Предлог на Закон за изменување и дополнување на Законот за данокот на добивка.

Целта на предложените измени и дополнувања на Законот за данокот на добивка, како што е објаснето од Министерството за финансии, е пропишување законски решенија коишто придонесуваат за намалување на административниот товар на даночните обврзници и на Управата за јавни приходи, проширување на даночната база, преку таргетирање на даночните ослободувања и олеснувања во постојниот систем на данокот на добивка, како и воспоставување неутрален даночен систем, којшто нема да влијае врз одлуките на стопанските субјекти во поглед на формата на инкорпорирање.

Предлогот на закон се однесува на: утврдување третман на непризнат расход на целиот износ на трошоците по основ на уплатени премии за осигурување на живот на вработените; укинување на правото на намалување на пресметаниот данок за износот на донираните средства на спортски субјекти; укинување на обврската за задолжително поднесување на извештаите за трансферни цени, односно пропишување обврска за нивно доставување само по барање на Управата за јавни приходи; укинување на постојното ослободување од обврската за плаќање на годишен данок на вкупен приход на субјектите со остварен вкупен приход во годината до 3.000.000 денари.

Слични содржини