За само неколку години електричните автомобили ќе станат најпродавани во Европа

од Vladimir Zorba

Во првите пет месеци од годинава уделот на електричните автомобили продадени во ЕУ, Швајцарија, Исланд, Норвешка и Велика Британија на европските пазари во просек изнесувал 11,3 отсто.

На напредните и богати пазари е уште поголем. Во Холандија електричните автомобили имаат удел од околу 18 отсто, во Шведска 26 отсто, а во Норвешка целосно ги замениле автомобилите на бензин и дизел и држат неверојатни 79,2 отсто од пазарот. Сосема поинаква е состојбата на посиромашните пазари.

Компанијата за анализа на пазарот Dataforce предвидува дека офанзивата на електричните автомобили нема да запре: нивните експерти ги земаа предвид трендовите на пазарот и плановите на производителите за иднината.

Бидејќи сите туркаат нови електрични модели и полека ги занемаруваат оние со „класичен погон“, многу брзо клиентите нема да имаат премногу избор за купување бензин и дизел, додека понудата на електрични автомобили ќе биде навистина луксузна. На пример, Fiat ќе нуди само електрични автомобили од 2027 година,

Mercedes планира да го направи тоа до 2030 година, а Volkswagen до 2033 година. Најдоцна до 2035 година, клиентите повеќе нема да имаат премногу избор. Речиси сите автомобили ќе бидат електрични.

Според прогнозата на Dataforce, уделот на новите електрични автомобили брзо ќе расте во наредните години. Веќе во 2027 година треба да изнесува 21 отсто, во 2030 година ќе порасне на 56 отсто, а во 2035 година треба да изнесува најмалку 80 отсто.

Сепак, Dataforce предупредува дека може да се појават околности кои би можеле да го забават тој развој. Имено, геополитичките влијанија, недостатокот на суровини за производство на батерии и бавниот развој на мрежите за полнење би можеле да го ограничат напредокот на електричните автомобили, а тоа значи дека европската агенда за CO2 тогаш би морала да се промени.

Во анализата се споменува и дека повеќето купувачи во Европа се многу отворени за идно купување на електричен автомобил. На најголемите пазари, во Франција, Италија, Германија, Шпанија и Обединетото Кралство, повеќе од 50 отсто од потенцијалните клиенти се подготвени да се префрлат на алтернативни погони.

Слични содржини