„Зара“ ги измами работниците: Планот за затворање продавници тргна наопаку, вработените сами си даваат откази

од Nikola Popovski

Спроведувањето на планот за затворање на повеќе од 1.200 продавници „Зара“ ширум светот ги разбесни шпанските синдикати, кои тврдат дека биле измамени од управата на матичната компанија „Индитекс“.

Работниците од шпанскиот Индитекс тврдат дека компанијата ги принудува да си дадат отказ нудејќи им многу неповолни услови за нови работни места. Проблемот настана откако најголемиот малопродажник на облека во светот започна да ги затвора помалите продавници и да ги реновира поголемите.

Во текот на оваа година, „Индитекс“ има намера да затвори повеќе од 700 продавници во Европа, потоа сто во Северна и Јужна Америка, како и 400 во остатокот од светот. Како дел од планот за затворање, беше постигнат договор со шпанските синдикати за заштита на работните места, во кој Ројтерс имаше увид.

Според условите на договорот, „Индитекс“ се обврзал да им понуди на сите работници од продавниците кои ги затвора нови работни места, што се во согласност со нивните претходни работни должности и стаж.

Во исто време, новата работа не треба да биде оддалечена повеќе од 25 километри од претходната работа. Сепак, компанијата малку почитува од сето тоа, тврдат работниците и синдикатите. Во внатрешната изјава на синдикатот UGT се вели дека 40 проценти од заменетите работни места се надвор од покраината каде што работел вработениот на кого се однесува промената. Во некои случаи, на работниците дури им била понудена и замена за работа на другата страна на Шпанија.

Така, на работниците од Барселона им е понудена работа во Сантандер, на 7 часа возење далеку. На работниците од Мадрид им е понудено преселување во Мелила, енклава во Северна Африка. Исто така е напишано дека секој четврти работник на кој му било понудено заменско работно место досега дал отказ.

Портпарол на „Индитекс“ посочува дека компанијата го почитува договорот со синдикатите.

Да потсетиме, „Индитекс“, како и неговите ривали H&M и Next, забележа обновување на продажбата на облека кон крајот на минатата година, по огромниот пад во пролетта, како резултат на влијанието на првиот бран на пандемијата на коронавируси. Закрепнувањето беше водено од продажба на Интернет, како и брзото враќање на кинеската економија на старите патеки за раст. Сепак, плановите за затворање и промена на деловниот концепт остануваат.

Слични содржини