Од јули во Германија ќе стапи во сила нова регулатива која ќе важи за сите шишиња во супермаркетите во Германија.
Сите купуваме флаширана вода, безалкохолни пијалоци или алкохол во продавници со попуст или супермаркети. Некои шишиња се фрлаат, додека други се враќаат како повратна амбалажа. Како што пренесуваат германските медиуми, од јули ќе стапат на сила новите прописи за сите шишиња во супермаркетите. Капаците од шишиња наскоро драстично ќе се променат. Таканаречените „врзани капаци“ – можеби на прв поглед изгледаат како ограничување во употребата, но тие се важен чекор кон заштита на природата, пишуваат германските медиуми.
Воведувањето на овие капачиња има за цел да го намали загадувањето на животната средина предизвикано од капачињата од шишиња кои често безгрижно се фрлаат и завршуваат во природата во големи количини.
Отфрлените капачиња од шишиња затоа претставуваат сериозен еколошки проблем. Истражувањата покажаа дека на плажите на Северното Море се појавуваат повеќе од 40 капачиња од шишиња на сто метри.
Овие парчиња пластика не се само естетски проблем, туку му штетат и на дивиот свет. Птиците и морскиот свет често ги мешаат со храна, што на крајот може да доведе до повреда или дури и смрт на животните. Воведувањето на „врзани приклучоци“ е директен и итно потребен одговор на овој проблем.
На овој начин, капачињата остануваат прицврстени за шишето и повеќе не можат лесно да влезат во околината. Но, оваа промена не е само доброволна мерка на поединечни компании. Регулативата на ЕУ го прави задолжително од самиот врв. Од средината на 2024 година, сите пластични пакувања за пијалоци за еднократна употреба до три литри мора да бидат опремени со овие нови капачиња.
Имплементација на новото правило и реакција на производителите
Некои производители веќе реагираа на новата регулатива и ги променија капачињата на нивните производи. Некои шишиња сега имаат етикети како „Дозволи ми да го имам“, кои се наменети да ги информираат потрошувачите дека капачето е цврсто прицврстено за шишето и дека не треба да се отстранува од еколошки причини. Овие ознаки помагаат да се зголеми прифаќањето и разбирањето на новата регулатива.
Воведувањето на „врзани капачиња“ е важен чекор кон поодржлива индустрија за пакување.
Тоа покажува дека дури и малите промени во дизајнот на производот може да имаат големо влијание врз заштитата на животната средина. Останува да се надеваме дека оваа мерка долгорочно ќе помогне да се намали количината на пластичен отпад во природата.
Потрошувачите во Германија се охрабруваат да се навикнат на новото пакување и да го препознаат позитивниот придонес на оваа мала промена.