Статистиката за дефекти на „ADAC“ се смета за важен индикатор за сигурноста на возилата во Германија.
Секоја година, автомобилскиот клуб ги анализира најчестите причини за дефекти и проценува кои модели се особено сигурни, а кои се склони кон проблеми. Резултатите не само што помагаат при донесување одлуки за купување, туку даваат и совети за тоа како да се избегнат дефекти.
Бројот на дефекти во Германија е сè уште висок. Во 2024 година, „ADAC“ регистрираше повеќе од 3,6 милиони интервенции, што повторно е зголемување во споредба со претходната година. Особено забележлив е растот на бројот на електрични автомобили на патиштата, кои сега обезбедуваат поширока база на податоци за статистика. Тие генерално се покажуваат како посигурни од возилата со мотори со внатрешно согорување.
Индексот на сигурност на „ADAC“ ги оценува возилата според фреквенцијата на дефекти. На секој модел му е доделен индикатор за дефект, кој го означува бројот на дефекти на 1.000 регистрирани возила.
Најдоброто и најлошото од 2025 година.
Tesla Model 3 (првично регистриран во 2022 година) се издвојува позитивно со импресивна стапка на дефекти од само 0,5. Од друга страна, Toyota C-HR (индекс на дефект 63,1) и Hyundai Ioniq 5 (индекс на дефект 22,4) разочараа, вториот поради чести проблеми со контролната единица за полнење.
Совети од „ADAC“ за избегнување на дефекти
Како и во претходните години, празната батерија (речиси 45% од случаите) останува најчеста причина за расипани возила. Потоа следуваат проблеми со моторот и дефекти на електричните компоненти како што се алтернаторот или мрежниот систем. Проблемите со гумите и клучевите се исто така чести.
ADAC им дава на возачите корисни совети за намалување на ризикот од дефекти:
– Редовно проверувајте ја состојбата на батеријата, особено во зима
– Визуелно проверете ги гумите (оштетување и притисок)
– Одржувајте го возилото според препораките на производителот
– Имајте клуч за заклучување за да избегнете проблеми со електронските системи
Според „ADAC“, електричните автомобили се значително помалку склони кон дефекти. За возила стари 2-4 години, стапката на дефекти кај електричните автомобили е само 3,8 на 1.000 возила, додека за возилата со мотори со внатрешно согорување таа бројка е 9,4 повеќе од двојно поголема.
Главната причина е помалата чувствителност на електричните возила на абење и кинење на клучните делови.