„Тесла“ се подготвува за можно одложување на добивањето кинеско одобрение за својата технологија за автономно возење, бидејќи компанијата за електрични возила на Илон Маск ризикува да биде вовлечена во ескалирачката трговска војна меѓу САД и Кина.
На компанијата и е кажано дека нема дефинитивна временска рамка за регулаторите да одобрат лиценца за започнување на широко распространета обука на нејзината технологија за „целосно самоуправување“ (FSD), и покрај претходните навестувања дека ќе добие зелено светло во вториот квартал на 2025 година, изјавија за „Фајненшл тајмс“ извори запознаени со ситуацијата.
Оваа лиценца би била клучен чекор кон тоа „Тесла“ да може да понуди полуавтономна функционалност во своите возила во Кина, што би можело да ги зголеми приходите и да помогне да се зачува продажбата, која е во опаѓање на најголемиот светски пазар на автомобили.
Системот може да забрзува, управува, сопира и менува лента, но сепак бара од возачите да бидат внимателни и да ги држат рацете на воланот. Тесла објави во септември дека планира да воведе FSD технологија во Кина и Европа во првиот квартал од 2025 година, под услов да добие регулаторно одобрување.
Таа амбиција веќе е доведена во прашање, а сега е под уште поголем сомнеж бидејќи американскиот претседател Доналд Трамп влегува во трговска војна со Кина. Пекинг овој месец воведе одмазднички тарифи за низа американски производи, откако САД воведоа дополнителни царини од 10 отсто за сите кинески производи.
Кинеските власти размислуваат да го искористат одобрението за автономно возење на Тесла како средство за договарање во преговорите со Трамп, велат извори запознаени со одложувањето, додавајќи дека тоа е главната причина за одложувањето на издавањето на дозволата.
Сепак, одобрувањето може да дојде наскоро, во зависност од тоа како ќе се развиваат трговските преговори, рече еден од изворите. Сепак, друг додаде дека некои во компанијата веруваат дека е малку веројатен брз договор освен ако не дојде до „голем пресврт или отстапка“ во трговските разговори.
Министерството за индустрија и информатичка технологија, кое ги регулира паметните возила во Кина, Тесла САД, Тесла Кина и Илон Маск не одговори на барањата за коментар.
Оваа ситуација илустрира како блиските односи на Маск со Трамп, на кого тој му е клучен советник и донатор, може да му наштети на најбогатиот човек во светот и да ги загрози делови од неговата деловна империја, вклучувајќи го и најважниот пазар на Тесла надвор од САД.
Маск лично ги предводеше напорите за лобирање на производителите на електрични возила во Пекинг, кога неочекувано отпатува за да се сретне со кинескиот премиер Ли Кечијанг во април минатата година.
Во јуни, Шангај дозволи тестирање на „FSD“ на 10 возила на Тесла како подготовка за пошироко пуштање во Кина, додека Тесла исто така постигна договор минатата година да го користи системот од кинеската технолошка групација „Baidu“, која нуди навигација и мапирање.