Турците не губат време, почнуваат да обновуваат мостови, аеродроми и железници низ Сирија. Турција веќе подготви акционен план за поправка и обнова на сириските аеродроми, мостови, патишта и железници разурнати од војна, изјави турскиот министер за транспорт и инфраструктура.
Сирија има пет аеродроми, од кои два се оперативни, Дамаск и Алепо, изјави Абдулкадир Уралоглу на прес-конференција во главниот град Анкара.
Турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган изјави за време на состанокот на владата дека секој министер со посебно ресор ќе ги проучи недостатоците и проблемите во инфраструктурата на Сирија и ќе понуди помош за новата сириска администрација.
Турција ќе обнови делови од историската железница Хиџаз во Сирија и ќе ги поврзе турските железнички линии со Дамаск, изјави министерот за транспорт Абдулкадир Уралоглу.
Турција најавува помош за обнова на сириската инфраструктура уништена по 13 години граѓанска војна.
„Ние брзо ќе ја процениме ситуацијата и ќе преземеме чекори за повторно воспоставување на железничката врска со Дамаск како прва фаза. Постојат делови од железницата кои се протегаат од Турција до регионот Хејаз. Знаеме дека тие линии не се во функција долго време како дел од поголема мрежа“, рече Уралоглу.
Од 2009 до 2010 година патнички возови сообраќале по таа траса.
„Има постоечка инфраструктура. Меѓутоа, во некои области, како што е Ирак, видовме кражба на железнички пруги и нивна продажба како сурово железо. Можеби ќе се соочиме со слични проблеми во Сирија“, вели Уралоглу, апренесува „Монитор“.
Железницата Хејаз била амбициозниот сон на султанот Абдулхамид II од Отоманската империја, кој во 1900 година замислил железничка линија што го поврзува Истанбул со Мека.
Именувана по регионот Хиџаз на западниот Арапски Полуостров, дом на двата најсвети исламски града – Мека и Медина – железницата е изградена со огромна брзина, финансирана исклучиво од муслимански донации. Додека некои донации беа доброволни, други беа принудени.
Линијата, која веќе беше поврзана со Истанбул, се протегаше од Дамаск до Медина, со крак до Хаифа во Палестина.
Железницата била планирана да го олесни пристапот до Мека, да ја зајакне османлиската контрола над далечните провинции и да обезбеди полесна воена транспортна рута за отоманските сили.
Сепак, железницата се соочила со чести саботажи, особено за време на Арапскиот бунт поддржан од Британија, предводен од нивниот човек познат како Лоренс од Арабија.
Проектот беше нагло прекинат со избувнувањето на Првата светска војна.
Железницата Хеџаз никогаш не стигнала до својата крајна дестинација Мека, завршувајќи во Медина, околу 400 километри оддалечена од светиот град.