Германија сè уште е првата асоцијација за возачите кога станува збор за половни автомобили, како најголем и најважен пазар и за нови и за користени возила. Германскиот автомобилски клуб ADAC го објави индексот на доверливост за 2024 година, односно оценил 156 модели на 20 производители на автомобили стари меѓу три и десет години, од кои најмалку 7.000 биле регистрирани во Германија во одреден период од 2014 до 2021 година, пренесува „Вечерњи“ .
Индексот на доверливост на ADAC се пресметува според бројот на патувања до местото на нивната услуга за помош на пат, т.н. „жолт ангел“, на 1.000 регистрирани возила. Најчеста причина за дефект повторно беше акумулаторот (44,1% од сите асистенции), што е ситуација која се повторува во последните години.
На второ место се дефектите на моторот и системот за управување (22,8%), а на трето се проблемите со алтернаторите, електричните системи и осветлувањето (10,5%).
Други вообичаени причини за барање помош се гумите (8,8%) и системите за заклучување (7,1%). Статистиката не вклучува помош за проблеми предизвикани од самите возачи, како што се снемување гориво или немање резервна гума во автомобил со дупната гума.
Вкупниот број на патни асистенции „жолт ангел“ на ADAC во 2023 година беше за 117.570 повеќе од претходната година. Просечната старост на возилата што се расипале била 12,9 години.
Во овогодинешната статистика, електричните автомобили се покажаа како посигурни од автомобилите со мотори со внатрешно согорување.
Електричните возила новорегистрирани во 2021 година имале во просек само 2,8 дефекти на 1.000 возила, во споредба со 6,4 за возилата со мотор со внатрешно согорување.
Врз основа на минатогодишните статистики, ADAC ги издвои 22-те најнесигурни автомобили, односно возилата со голема веројатност да се расипат на патот за најмалку една година (означени со црвено во табелата подолу).
Кога купувате половен автомобил, на моделите кои се во црвено неколку години треба да се гледаат со посебно внимание, или да се избегнуваат. Исто така, автомобилите со многу години во зелена боја се со помала веројатност да бидат извор на проблеми.
Очигледно, на индексот на доверливост на ADAC треба да се гледа само како водич, иако секако му дава тежина од фактот што е пресметан од повеќе од 3,5 милиони повици за помош на пат. Квалитетот на возилото може да се разликува од статистичкиот рејтинг – и позитивно и негативно.
Покрај годините, ADAC се обидуваше да ги подели автомобилите во сегменти.
Според ADAC, меѓу најмалите автомобили, Smart ForFours од 2017 и 2018 година се потпросечни по доверливост, а ниту Smart ForTwo не е многу подобар. Исто така, треба да бидете внимателни кога го гледате Hyundai i10 до моделската 2018 година. Автомобилите стари три години веќе изгледаат како подобар избор.
Помеѓу субкомпактните автомобили, треба да внимавате кога купувате половни Hyundai i20 од 2014 година, потоа Opel Meriva од 2016 и 2017 година, Renault Clio од 2014-2016 година и Toyota Yaris 2021. Toyota C-HR е најлош изведувач во класата на компактна/ниска средна големина, со натпросечни стапки на дефекти во сите производни години.
ADAC исто така укажува на честите повлекувања на Ford Focus 2014, Ford Kuga 2020-2021, 2019 Mazda 3, Nissan Qashqai од истата година, Renault Kadjar 2015, Renault Megane 2015-2016 година. и Renault Scenic 2018-2019.
Opel Insignia, од друга страна, имаше најлоши перформанси во сегментот со средна големина, со натпросечни стапки на дефекти, особено во моделските години 2015-2018. Повиците за помош на пат беа исто така многу чести за Ford S-Max (моделски години 2016-2018), Toyota RAV4 (2017, 2019-2021 година на модел) и VW Sharan (моделски години 2015). Во класата на луксуз/бизнис, ниту еден автомобил не добил особено слаб резултат. Дури и Opel Zafira од 2015 година, кој не се претстави добро минатата година, сега останува портокалов, а Renault Trafic од 2015 година исто така е портокалов. Што се однесува до комбињата, Fiat Ducato од 2014, 2015, 2019, 2020 и 2021 година се изложени на поголем ризик од дефекти, а Renault Master 2019-2021 е исто така во минус.