Според некои анализи, последниот бензин и дизел автомобил може да се продаде во Норвешка во мај 2022 година, а потоа ќе се купуваат само електрични автомобили и хибриди. Тоа секако ќе биде историски момент за автомобилската индустрија, која некои со нетрпение го очекуваа, а други воопшто не.
Норвешка е глобален лидер во електрификацијата, а колку е пред сите покажува фактот што од пролетта следната година сите автомобили што се продаваат во таа земја би можеле да имаат електромотори.
Според анализите на Норвешката автомобилистичка федерација, продажбата на последниот автомобил со мотор со внатрешно согорување се очекува во мај следната година.
Таа бројка, која звучи прилично неверојатно, дојде од анализата на продажбата и пазарните услови од претходните години. Значи, ако тие предвидувања се точни, следната година во Норвешка би можеле да се продадат само целосно електрични автомобили и „plug-in“ хибридни модели.
Дури и ако тие предвидувања се погрешни (бидејќи во Норвешка се уште може да има љубители на бензин и дизел кои не размислуваат да се префрлат на струја), крајот на автомобилите со SUS мотори во Норвешка не е далеку. Имено, норвешката влада ја одреди 2025 година како последна година во која ќе се продаваат бензински и дизел мотори, по што ќе биде забранета продажбата на возила со SUS мотори.
Освен Норвешка, низа други земји, но и производители на автомобили, одредиле период по кој ќе престане продажбата и производството на бензин и дизел, но тоа ќе биде по 2030 година. Во споредба со другите земји, Норвешка има предност бидејќи порано почнаа со стимулации за купување е-возила, па имаат развиена инфраструктура за електрични автомобили.
Инаку, во првите девет месеци од годинава заедничкиот удел на бензинот и дизелот во Норвешка падна на помалку од десет отсто, а од 15-те најпопуларни автомобили во таа земја речиси сите се електрични. Единствен исклучок е еден plug-in хибрид модел.