Во пресрет на лунарната Нова година и почетокот на Зимските олимписки игри, кинеските власти започнаа кампања за „чистење“ на Интернетот со цел да се „поправи нередот и да се отстрани нездравата култура и да се шири позитивна атмосфера“, како дел од мерките против неморалните и непатриотски елементи во забавната индустрија.
На 25 јануари, кинеската управа за сајбер простор започна едномесечна кампања за „чистење на сајбер просторот“, за која рече дека е насочена кон злоупотреба на интернет, „хаос“ меѓу фан-групите на познати личности, како и на „обожување пари“, објави Ројтерс.
Управата соопшти дека внимателно ќе ја испита содржината на платформите и рекламите во рамките на кампањата во периодот на Пролетниот фестивал, со кој се слави почетокот на новата лунарна година.
Целта е „да се поправи нарушувањето на Интернет, да се спречи ширењето на нездрава култура“, „да се создаде здрава, празнична и хармонична онлајн средина за корисниците на Интернет, особено за малолетниците за време на Пролетниот фестивал“, се вели во соопштението на кинеската Управа за сајбер простор. .
Менаџментот изјави дека ќе се фокусира на сајбер вознемирување и ширење гласини на Интернет, како и на секое однесување што може да се смета дека покажува раскошен начин на живот, поттикнување на обожавање пари или суеверие.
Едномесечната кампања за чистење на онлајн содржините е најновиот обид на Кина да го преобликува однесувањето на интернет, пишува „Фајненшл тајмс“ и истакнува дека кампањата ќе ја примени традицијата за „средување на куќата“ пред Нова година со цел да се „исчисти“ онлајн светот.
Според британскиот весник, ова е најновиот потег на Пекинг во мерките против забавната индустрија со отстранување на содржини од Интернет што властите ги сметаат за неморални, непатриотски и одвоени од „мејнстрим“ културата, откако претседателот Си Џинпинг претходно започна пошироки напори за преобликување на кинеските општествени обичаи и културата, борејќи се против материјализмот и западните влијанија во корист на понационалистички и домашен пристап.
Минатата година, владата на Си започна акција за „заеднички просперитет“ со цел поголема распределба на богатството, што предизвика прилив на добротворни донации од тајкуните од технолошкиот сектор, но исто така ги засили даночните истраги и казните против богатите поединци.
Како дел од мерките, цензорите го зголемија отстранувањето на содржините што не беа во согласност со приоритетите на Комунистичката партија, туку беа насочени кон млади мажи за кои се верува дека се феминизирани, кинески актер кој го посети спорниот храм Јасукуни во Токио, каде што беа погребани посмртните останки на јапонските војници, и актерка која предизвика скандал бидејќи користела сурогат за да роди бебе во САД.
Многу познати личности се на црната листа, а кинеската Управа за сајбер-простор исто така најавува дека ќе спречи „неморалните познати личности и уметниците кои го кршат законот“ да користат стриминг за да се вратат на сцената за време на празниците.
Иако кинеската Управа за сајбер простор ја поврза кампањата со почетокот на Лунарната Нова Година, голем празник кој трае од 31 јануари до 6 февруари, чистењето на Интернет исто така се совпаѓа со Зимските олимписки игри во Пекинг, кои започнуваат на почетокот на февруари, пишува Си-Ен-Ен.
Игрите се најголемиот меѓународен спортски настан организиран од Кина откако Си ја презеде власта во 2012 година, а неговата влада им придава големо значење како шанса да покаже моќна и обединета Кина.
Според планот на Управата за сајбер простор, почетните страници на клучните медиумски портали, списоците на трендови и важните страници со вести мора внимателно да се уредуваат за да се претстават „позитивни информации“, наведува американската телевизија, додавајќи дека агенцијата посочила дека непристојни, вулгарни, крвави, насилни и други незаконски или лоши информации треба да се искоренат за да се создаде „позитивна онлајн атмосфера“, пренесе „РСЕ“.