Креаторот на саламата „Poli“: На едно место никогаш не ја чувам!

од Vladimir Zorba
413 прегледи

Д-р. Цирил Варга го водеше развојот на првиот пилешки колбас во Европа во 1974 година, а тогаш немаше поим каков успех ќе постигне неговиот рецепт. За N1, овој 84-годишник откри како настанал рецептот и рече дека тој самиот не го чува во фрижидер.

Варга и неговиот тим го создадоа рецептот за култниот пилешки колбас во 1974 година, и тој беше најпопуларната состојка за сендвич со децении. Креаторот на саламата „Poli“ денес е критичен кон тоа, а од полиците на продавниците избира други пилешки производи кои чинат околу една шестина од цената на „Poli“.

Освен по цената, овие други месни производи не се разликуваат значително од „Poli“ по состојки и хранлива вредност. Повисоката цена на „Poli“ е резултат на трошење пари за рекламирање и маркетинг, вели Варга.

– Кога го создадов „Poli“, немаше разлика во вкусот меѓу него и другите слични пилешки салами, вели Варга.

Тој додава дека и самиот претпочита други видови салами во кои состојките се погрубо мелени, додека „Poli“ се меле за да не се разликуваат состојките.

– Причината? Не можете да мелете квалитетни парчиња месо, вели Варга и додава дека во „Poli“ има делови од месо кои инаку тешко се продаваат.

– Кога последен пат купивте пилешки вратови? Никогаш!, објаснува Варга зошто имало потреба од производ како „Poli“.

– Не верувам дека некој би направил од цели пилешки гради или батаци би направил целосно месо без коски. Колку повеќе се користат животни, толку е полош квалитетот, објаснува Варга.

Сепак, неговата идеја беше имитирана од многумина, дури и од најголемите критичари, а тоа е затоа што суровината е евтина, а профитот е голем.

Во 1974 година, Варга стана шеф на тим во „Perutninа Ptuj“ чија задача беше да создаде производ од неквалитетни делови од пилешко. Беа потребни многу експерименти за да се добие вистинскиот вкус и текстура. За врзување експериментирале со путер, говедски лој, сланина и маргарин, а на крајот за да го почитуваат муслиманскиот пазар се одлучиле за пилешки кожи.

Варга за N1 изјави дека патот до популарниот рецепт не бил нималку лесен бидејќи никој во светот досега не направил таков производ. Имало најмалку 50 обиди, а најголемиот предизвик било да се спојат сите состојки.

– Целата месна индустрија беше против тоа бидејќи се намали продажбата на други видови салами, потсети Варга.

Проблемот настанал и при пласирањето на производите во промет, бидејќи живинските производи се уште биле забранети според тогашната легислатива, а против тоа било и месарското лоби. Кога успеаја да ги убедат законодавците, се појави нов проблем: луѓето беа скептични за новиот производ и не сакаа да купат „Poli“. Бидејќи во тоа време пилешкото месо беше малку, луѓето беа мотивирани од тоа што мораа да купат одредена количина пилешки салами по поевтина цена кога купуваа пилешко.

Иако многу луѓе сè уште не ја сакаат „Poli“, таа сепак е успешна: таа е позната во повеќето европски земји, како и во САД и Обединетите Арапски Емирати. „Perutninа Ptuj“ продаде речиси 41.000 тони живинарски производи во 2021 година.

Дали е истиот вкус век и половина подоцна?

Со текот на годините, во оригиналната салама „Poli“ беа додадени други состојки, како зеленчук и кашкавал, процентот на маснотии беше намален и процентот на месо беше зголемен. Со тоа се прошири палетата на производи на „Poli“, а Варга вели дека сето тоа било само за да се зголеми продажбата. Тој не е сигурен дали оригиналниот „Poli“ денес има ист вкус како порано. Всушност, тој се сомнева бидејќи, како што вели, ниту кокошките денес не се исти како порано.

– Кога поминувам покрај полиците со „Poli“, немам чувство, мислам дека тоа е комерцијален производ, вели Варга и признава дека „Poli“ е навистина вкусно за јадење, но смета дека неговата популарност повеќе се должи на успешниот маркетинг отколку на самиот производ.

Слични содржини