Во Словенија под лупа бизнисот на инфлуенсерите

од Vladimir Zorba
294 прегледи

Министерството за економија, туризам и спорт заедно со Пазарната инспекција на Република Словенија одлучија да посветат поголемо внимание на бизнисот на инфлуенсерите. Во последниве години, обемот на овие активности е значително зголемен, а непознавањето на регулативите во оваа област многу брзо може да доведе до употреба на погрешни практики.

Според Министерството, за да ги заштитат потрошувачите, инфлуенсерите мора да ги почитуваат прописите од областа на бизнисот и рекламирањето при рекламирање или продавање преку социјалните мрежи, пишува SEEbiz.

„Секој што врши профитабилна активност во рамките на својот профил на социјалната мрежа, на пример рекламирање производи за плаќање, мора да биде уредно регистриран за својата дејност, односно да има регулиран статус на правно лице или самостоен претприемач“, предупреди главниот пазарен инспектор Андреја Бут.

Ако влијателно лице врши платена дејност без регулиран статус, тоа е незаконско работење, кое е забрането и казниво со парична казна, додаде таа.

Таа потсети дека инфлуенсерите кои дејствуваат како даватели на услуги на информатичкото општество на нивните страници мора да овозможат едноставен, директен и постојан пристап до информации за компанијата и седиштето, валидна e-mail адреса за брза и ефикасна комуникација, личен и даночен број. Истото важи и за инфлуенсерите кои обезбедуваат бесплатни услуги, како што се споделување податоци и рекламни пораки.

Исто така, инфлуенсерите се обврзани со одредбите за рекламирање кои, меѓу другото, бараат рекламни пораки на јазик што потрошувачите во Словенија можат лесно да го разберат. Во согласност со прописите, потребно е да се рекламираат специјални понуди како попусти, премии, подароци и слично, како и разни наградни игри или игри на среќа.

Одредбите за склучување договори на далечина мора да ги почитуваат и влијателни субјекти кои склучуваат купопродажни договори со потрошувачите преку нивните профили на социјалните мрежи или веб-страниците, додаде главниот пазарен инспектор.

Бидејќи брзо растечкиот пазар на инфлуенсери носи потенцијални ризици за потрошувачите и создава бројни прекршувања на законите за заштита на потрошувачите, ново законодавство се подготвува на ниво на ЕУ.

Европската комисија наесен планира и заеднички надзор на земјите-членки во врска со рекламирањето на инфлуенсерите на интернет, во кој ќе учествува и Словенија.

Слични содржини