Зошто стабилноста на цените е клучна за Mercedes и како компанијата дојде до одлука да го усвои стандардот NACS?
Обидот да се избере вистинскиот момент за купување на електричен автомобил изгледа се повеќе како обид да се мери времето на пазарот. Значи, тоа е од старт губитничка игра.
Tesla го започна владејачкиот тренд, менувајќи ги цените на Model 3 и Y по желба. Во последно време, електрифицираната поделба на Ford го следеше примерот, при што цените за F-150 Lightning и Mustang Mach-E растеа и паѓаа за да одговараат на кривата на побарувачка која во најдобар случај се покажа како нестабилна.
Не очекувајте Mercedes-Benz да биде следниот играч во оваа игра со малопродажни цени. „Секогаш гледате на работите од оперативна гледна точка, гледајте на побарувачката и понудата, без разлика на кој пазар се работи. Сепак, драстичните потези за бренд како Mercedes обично не се вистинскиот пат напред“, изјави Ола Келениус, извршен директор на Mercedes-Benz.
Производителот од Штутгарт е во мисија да го електрифицира целото портфолио, агресивно лансирајќи нови автомобили како што се целосно електричните EQE и EQS, додека потрадиционалните, како што е новата Е-класа, ќе бидат достапни само како хибриди. Сето тоа е дел од планот Амбиција 2039. „За нас“, рече Келениус, „дестинацијата е јасна: мобилноста мора да оди на нула емисии. Нема „ако“ и „но“.
Меѓутоа, сегашната состојба на глобалната економија не го олеснува токму тој пресврт. Келениус вели дека инфлацијата во најголемите светски економии, придружена со зголемување на каматните стапки, создала ситуација „каде што може да доживеете макроекономско ладење“.
Економијата на „ладење“ не е идеална за лансирање на корпоративно „ресетирање“ како она низ кое поминува сега Mercedes-Benz, промена која доаѓа со значителни трошоци. „Инвестираме милијарди, десетици милијарди во ова, очигледно не само во електрификација, туку и во сè друго што се случува во автомобилската индустрија“, рече Келениус.
Лансирањето на нови производи во растечките економии би помогнало да се вратат некои од тие инвестиции, но тоа е предизвик во последно време. Кина требаше да игра клучна улога. „Многу набљудувачи, економски аналитичари, професори итн. мислеа дека кинескиот пазар веднаш повторно ќе скокне по Ковид“, рече Келениус.
Како изгледа сега кинескиот пазар? „Малку рамно“, додаде тој. „Вие како производител на автомобили треба да одлучите како ќе го играте пазарот во тој контекст“.
За Mercedes-Benz, вели извршниот директор на оваа компанија, стабилноста на цените е клучна: „Да се погрижиме овие прекрасни машини што ги правиме да имаат долг животен век, да задржат висока вредност и слично, за нас е најголем приоритет“.
Стабилноста на цените бара флексибилност во други области. Способноста на Mercedes-Benz да ја задоволи побарувачката, преминувајќи од електрични автомобили до модели со мотори со внатрешно согорување на истите производни линии, е клучна. „Погледнете ги нашите големи капацитети на југоисток и во Алабама… можеме да ги направиме и двете“, рече Келениус. „Значи, можеме да одиме на пазар. Истото е и во Германија. Истото е во Кина и на други локации низ светот. Јасно е дека имаме флексибилност на производството, но се подготвуваме за иднина која вклучува значително поголем обем на електрификација“.
Така, Mercedes нема да го следи водството на Tesla во менувањето на малопродажните цени врз основа на побарувачката на пазарот. Сепак, тоа не вклучува уште една работа што ја започна и производителот од Тексас: NACS. Мерцедес во јули објави дека ќе го усвои стандардот што Tesla го донесе во САД, оддалечувајќи се од сегашниот глобален стандард CCS.
Некои стравуваат дека префрлањето на различен систем ќе создаде краткорочна пазарна конфузија кај клиентите кои сигурно нема да сакаат да останат со погрешен кабел во нивните раце. Келениус сепак е убеден дека тоа нема да биде проблем. „Не верувам“, рече Келениус, „бидејќи ќе се грижиме за нашите клиенти во сите ситуации“.
Таа одлука, Mercedes да се стави на страната на Tesla, не беше донесена лесно: „Рековме, како компанија, кое мислиме дека е најверојатното сценарио во однос на тоа кој plug-in ќе биде доминантен во Северна Америка? По внимателна анализа, дојдовме до заклучок дека среднорочно и долгорочно решение ќе биде NACS наместо CCS“, рече Келениус.
Тој додаде дека, барем на краток рок, ќе има „соживот“ помеѓу CCS и NACS на северноамериканскиот пазар, а како дел од тоа, Mercedes-Benz се обврза да ги поддржи двата системи во претстојниот премиум-ориентирана мрежа на полначи. Секој полнач ќе има два кабли, така што не се потребни адаптери – во секој случај засега.
„Веруваме дека ова е потег кој всушност го отстранува сомнежот и создава сигурност за клиентите. Затоа го направивме тоа“, рече Келениус.