Сите паднаа на тестот за приватност: Истражени 25 марки на автомобили, се знае која е најлоша

од Vladimir Zorba
387 прегледи

„Производителите на автомобили со години се фалат дека нивните автомобили се „компјутери на тркала“ за да ги промовираат своите напредни карактеристики и технологијата што ја вградиле во нив. Сепак, тие навистина не го направиле разговорот за тоа што значи возење компјутер/автомобил за приватноста на неговите патници.

Иако се грижиме дека ѕвончињата на вратите и часовниците поврзани на Интернет би можеле да не шпионираат, производителите на автомобили тивко навлегоа во бизнисот со податоци, претворајќи ги своите возила во моќни машини за голтање податоци. Машини кои, за разлика од домашните уреди, имаат неспоредлива моќ да гледаат, слушаат и собираат информации за тоа што правите и каде одите со вашиот автомобил“, се вели во воведот на истражувањето на Mozilla за приватноста и безбедноста на сите вградени алатки во модерните возила.

Извештајот на Фондацијата Mozilla покажа дека 25 од најпопуларните брендови на автомобили собираат кориснички податоци како статус на имиграција, изрази на лицето, здравје, генетски информации и вашата следна дестинација користејќи поврзани уреди, микрофони и камери. И во исто време, тие заклучија дека ниту еден од набљудуваните 25 брендови не ги исполнува критериумите за приватност. Само некои се подобри, а други се полоши. Ги рангираа вака: Renault, Dacia, BMW, Subaru, Fiat, Jeep, Chrysler, Dodge, Volkswagen, Toyota, Lexus, Ford, Lincoln, Mercedes-Benz, Honda, Acura, Kia, Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Hyundai, Nissan, Tesla.

Renault се смета за „најмалку проблематична“ марка во однос на заштитата на приватноста, давајќи, заедно со Dacia, поевтината марка на Renault, на сите возачи им дава право да бришат лични податоци. Осумдесет и четири отсто од анкетираните автомарки, од кои 21, споделуваат лични кориснички податоци со давателите на услуги, брокери за податоци и потенцијално сомнителни компании, се вели во извештајот. 19 или 76 отсто од нив тврдат дека имаат право да ги продаваат овие лични податоци. Педесет и шест проценти се подготвени да ги споделат корисничките податоци со владините и/или законодавните тела доколку бидат прашани. „Tesla беше најлошо рангирана марка во студијата, оценета како слаба во секоја категорија за приватност“, се вели во студијата.

Автомобилските компании наведени во публикацијата негираа каква било вина, тврдејќи дека студијата не е релевантна или, како што рече Toyota, „сè е измешано со сè“, пренесува Euractiv. На пример, Ford изјави за Euractiv дека „се посветени да биде сигурно управувањето со личните податоци што корисниците избираат да ги споделат“. Volkswagen и Audi коментираат дека „ги штитат личните податоци на вработените, поранешните вработени, клиентите, добавувачите и други“. Тие рекоа дека „собираат, споредуваат, обработуваат, користат и чуваат лични податоци само во согласност со законските барања“. Audi, исто така, ја доведе во прашање веродостојноста на студијата.

„Стилот на оваа таканаречена студија изгледа во најмала рака многу необичен и тешко поткрепен со факти. Единствената референца е американскиот пазар“, рече портпаролот на Audi, истакнувајќи дека авторите пишуваат дека режимот за приватност може да се вклучи во секое време.

Mozilla возврати дека компаниите оневозможуваат да се провери што точно се однесува на пазарот во САД, а што на пазарот на Европската унија, додавајќи дека најголемиот дел од податоците ги собира возилото, а не апликациите и дека пишаните правила главно не одговараат во пракса.

Во истражувањето тие исто така забележаа: „Потрошивме повеќе од 600 часа истражувајќи ги практиките за приватност на автомобилските компании. Тоа е три пати повеќе време по производ од вообичаеното. Ниту една политика за приватност не ветува целосна слика за тоа како се користат и споделуваат податоците. Ако тројца истражувачи за заштита на приватноста едвај можат да дојдат до дното на она што се случува со автомобилите, какви шанси има просечниот човек кој го притиска времето?

Според истражувањето, сите 25 марки на автомобили што ги анкетирале ја добиле предупредувачката ознака *Приватноста не е вклучена, „со што автомобилите стануваат официјална најлоша категорија производи за приватност што некогаш сме ги прегледале“, велат од Mozilla. Со тоа што Renault и Dacia со опција за бришење податоци се меѓу најдобрите, велат истражувачите, бидејќи станува збор за француски или производител од ЕУ, кој се придржува до ригорозната регулатива за заштита на податоците.

Патем, Општата регулатива на ЕУ за заштита на податоците, т.н GDPR стапи на сила во 2018 година и забранува обработка на чувствителни лични податоци и во исто време им дава можност на поединците, преку систем на согласност, да управуваат со своите податоци и да дознаат кога нивните податоци се користат и за каква цел. Рафаеле Залоне, експерт за GDPR, изјави за Euractiv дека „зголемената употреба на модерна технологија и ИКТ алатки доведува до потенцијално споделување на лични податоци со големи технолошки компании и телеоператори. Затоа, Европскиот одбор за заштита на податоци (EDPB) треба да побара од Европската комисија да врши притисок врз автомобилската индустрија да создаде кодекс на однесување и потоа ги следи практиките воспоставени од индустријата за да обезбеди усогласеност.

Слични содржини