Европската истрага за кинеските јавни субвенции за електрични автомобили може да доведе до значително зголемување на царините за тие автомобили во ЕУ, изјави во неделата европскиот комесар за внатрешен пазар Тиери Бретон.
„Генерално, ако погледнеме што се случува, тие (кинеските субвенции) доведуваат до зголемување на тарифите од 10 до 20 отсто“, изјави тој за францускиот телевизиски канал LCI.
Бретон, сепак, остана внимателен во врска со исходот на постапката.
Претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен во средата најави отворање на истрага за кинеските јавни субвенции за електрични автомобили, за да се заштити европската индустрија од, како што гледа, „вештачки ниски“ цени.
Доколку на крајот од истрагата Комисијата утврди прекршување на трговските правила, би можела да воведе казнени тарифи за кинеските возила, ризикувајќи „трговска војна“ со Пекинг.
„Денес во ЕУ има царина од 10 отсто за електричните возила што доаѓаат од Кина, а во САД таа е 27,5 отсто“, посочи Бретон.
За време на истрагата, ЕУ ќе ги разгледа „директните или индиректните субвенции“ што ги добиваат производителите во Кина, рече тој.
„Ќе има и разговори со кинеските власти, со производителите на автомобили“, најави Бретон, додавајќи дека тоа ќе важи за „сите автомобили произведени во Кина, без разлика на брендот“.
Експертите проценуваат дека ценовната предност на кинеските возила во однос на оние што се произведуваат во Европа е околу 20 проценти.
Но, таму каде што Брисел се сомнева дека има погрешно постапување, Пекинг едноставно верува дека ги жнее плодовите од својата инвестиција.
Според Кина, европскиот пристап е „отворен протекционизам“ и „негативно ќе влијае на економските и трговските односи меѓу Кина и Европската унија“.
Кина долго време развива мотори за електрични автомобили и го презеде водството пред Европа, особено во технологиите за батерии.
Нејзините производители се потпираат на нивниот огромен домашен пазар за сега да се преселат во странство во големите богати економии од кои имаат корист.