Мерцедес ги намали очекувањата за профитна маржа во 2024 година

од Vladimir Zorba
47 прегледи

Германскиот производител на автомобили Мерцедес-Бенц објави оперативни резултати под очекуваните втор квартал по ред, што го натера менаџментот на компанијата да ја намали прогнозата за автомобилска оперативна маржа за годината.

Компанијата сега очекува оперативна маржа во оваа клучна деловна поделба на ниво од 10-11 проценти во однос на претходната прогноза од 10-12 проценти, додека во дивизијата за комби очекуваната профитабилност е зголемена на 14-15 проценти во однос на претходната 12-14 проценти, пишува „Моментум“.

Овој тренд на послаба деловна активност доаѓа како резултат на зголемената конкуренција на кинескиот пазар, но и послабата побарувачка за е-возила во Европа откако владите на блокот почнаа да ги намалуваат или елиминираат стимулациите за купување.

Во кварталот, приходите се намалени за 3,9 отсто на 36,7 милијарди евра, додека оперативната добивка (EBIT) е намалена за 19 отсто на 4,04 милијарди евра и е во согласност со очекувањата. Падот на профитабилноста во автомобилскиот сегмент беше уште поизразен – прилагодениот EBIT падна за 28 отсто на 2,8 милијарди евра.

Оперативната маржа во автомобилскиот сегмент се намали за 3,3 процентни поени на 10,2 отсто, но беше над резултатот во првиот квартал (9,0 отсто), додека во секторот за комби се зголеми за два процентни поени на 17,5 отсто.

Продажбата на патнички возила е намалена за 3,7 отсто на 496,7 илјади единици, додека продажбата на е-возила е намалена за четвртина. Продажбата на премиум возила закрепна седум отсто во споредба со првиот квартал, но остана под минатогодишните бројки. Овој резултат е пред се последица на иновациите во продажната програма, но и на тешките деловни услови на азискиот пазар.

Раководството на компанијата „внимателно ја проценува“ ситуацијата на кинескиот пазар, каде што очекува силна конкуренција на полето на основните модели наменети за клиентите со ниски плати, но и „очекува да ја задржи водечката позиција“ во премиум сегментот на пазарот .

Ова очекување на компанијата првенствено се заснова на лансирање на нови модели на луксузни возила во втората половина од годината, кога се очекува закрепнување на прометот. Генерално, менаџментот на компанијата и натаму очекува пад на продажбата на патнички возила на ниво од 2023 година и благ пад на продажбата на возила за испорака.

Во изминатите пет дена акциите на Мерцедес бележат пад на вредноста од околу четири отсто, додека од почетокот на годината се во блага негатива.