Одложувањата на железницата значително се зголемија кога беше достапен намален билет за патување во Германија, објавија истражувачите во понеделникот, откако владата се обиде да ги намали емисиите со охрабрување на луѓето да се возат со воз наместо да патуваат со автомобил.
Германската влада воведе евтини билети за патување со железница низ целата земја со регионални возови, при што најниската опција чини 9 евра (10 долари) и достапна од јуни до август.
Економистите од универзитетите во Ерланген-Нирнберг и Салцбург и истражувачите од познатиот германски институт Ifo изјавија дека билетот од 9 евра (10 долари) го намалил сообраќајот со автомобили за 4% до 5%.
„Меѓутоа, возовите доцнеа за 30 отсто почесто поради поголемата искористеност на капацитетите“, велат тие, истакнувајќи дека ова главно влијае на регионалниот транспорт, но има и индиректен ефект врз возовите на долги релации.
Благодарение на билетот од 9 евра, речиси 430.000 повеќе луѓе патуваа со воз секој ден отколку порано, со поголема употреба на воз, особено за време на викендите.
„Од друга страна, намалувањето на патувањата со автомобил за време на класичните времиња на патување во текот на неделата беше ниско“, рече професорот од Нирнберг Марио Либенштајнер.
Неговата колешка Сара Некер рече: „Картата од 9 евра ја чинеше федералната влада 2,5 милијарди евра и само малку го намали автомобилскиот сообраќај. Затоа тоа беше скапа и неефикасна мерка за заштита на климата“.
Германскиот Deutschlandticket, кој им овозможува на патниците да користат регионални железнички врски на локално и на национално ниво со рамна месечна стапка, веројатно ќе има сличен ефект како билетот од 9 евра, велат истражувачите, истакнувајќи дека тоа им користи на оние кои веќе редовно користеле јавен превоз, но сега плаќаат помалку за тоа.