Опсегот на електричните автомобили е еден од клучните проблеми на целосната трансформација на возниот парк. Возачите на бензин и дизел се навикнати на 500, 600, дури и 1.000 безбедни километри без полнење гориво и тешко ја прифаќаат многу скромната палета на електрични автомобили.
Иако фабричките податоци за асортиманот значително пораснаа во последните неколку години, знаеме дека во пракса, во реални услови на патиштата, електричните автомобили се уште се далеку.
Новинарите на AutoBild тестираа неколку популарни електрични автомобили за да видат колку далеку можат да стигнат во услови на вистински автопат со препорачана брзина од 130 km/h.
Температурите на воздухот при мерењето се движеа меѓу 16 и 28 степени.
Ајде да одиме по ред…
Dacia Spring Extreme 65 – 141 km
Концептот на евтиниот и втор автомобил во семејството не дозволува долги патувања – што се потврдува со автономијата од 141 km. Но, дефинитивно треба да го земете предвид фактот дека Spring е убедливо најевтиниот автомобил на оваа листа.
Mercedes EQT 200 – 202 км
При речиси идеални 22 степени, досегот беше 202 километри.
Fiat 500 Electric – 218 km
Како паметен и жив градски автомобил се препорачува средната верзија со електричен мотор од 118 КС.
Mercedes EQB 300 4Matic – 280 км
EQB 300 е вистински луксуз. Опционално, има место за најмногу седум лица, со два електромотори и погон на четири тркала. Моќта од 228 коњи е доволна за забрзување до 100 km/h за осум секунди.
Opel Astra Electric – 289 km
Батериите во подвозјето не ја нарушуваат функционалноста, предниот електромотор со моќност од 156 КС е доволно брз и способен за сите секојдневни задачи. Но, и покрај идеалните услови (20 степени), батеријата на автопат издржува само 289 километри.
MG4 Electric – 300 km
Уште еден кинески напад на VW ID.3. Компактниот модел има доволна моќност (204 КС), а батеријата со вкупен капацитет од 64 kWh се полни од 10 до 80% за 26 минути. И тоа е доволно за точно 300 километри со препорачана брзина на автопат.
BMW i4 M50 – 329 km
Електричните мотори произведуваат 544 КС, што овозможува забрзување до 100 km/h за 3,8 секунди. Баварците поставија батерија од 80,7 kWh (нето), која може брзо да се наполни со моќност од 205 kW (10-80% за 31 минута).
Kia EV6 AWD – 331 km
Kia EV6 има системска моќност од 325 КС, која се распределува на сите четири тркала. Ова е доволно за забрзување до 100 km/h за 5,2 секунди и максимална брзина од 185 km/h.
Tesla Model 3 Performance Facelift – 367 km
Живите 460 коњи одат на сите четири тркала и го катапултираат американскиот електричен автомобил до 100 km/h за 3,1 секунда. Моќноста на полнење од 250 kW ја полни батеријата од 10 до 80% за помалку од половина час.
Audi Q8 55 e-Tron quattro – 433 km
Q8 e-tron е импресивен, долг е речиси пет метри, тежи нешто помалку од 2,6 тони и е опремен со огромна батерија со капацитет од 106 kWh.
Погонот од 408 КС обезбедува доволна моќност, а моќноста на полнење од 170 kW ја полни батеријата за 31 минута (10-80%), доволно за 433 километри со брзина од 130 km/h.