Германската Зелена партија во Кил бара забрана за паркирање возила по кое возачите мора да се поддржат за да се вклучат во сообраќајот. Тоа значи дека возилата паркирани на приодот до станбената единица ќе треба да се вртат по приодот за да се приклучат на сообраќајот, односно да се вратат на коловозот. Звучи како шега, но не е.
Шефот на одделот за мобилност во градот Кил (Шлезвиг-Холштајн), Алке Вос (44, Зелена партија) е решен да го спроведе новото правило.
Алке Вос ја оправдува оваа бизарна иницијатива со податоци кои покажуваат дека најголем број несреќи се случуваат кога возачите сакаат да се приклучат во сообраќајот и да возат наназад.
Затоа, Вос сака возачите во Кил да возат само напред кон паркинг простор, а потоа кога сакаат да се приклучат во сообраќајот, да возат повторно напред. Ова значи дека возилата ќе треба да се вртат по патеката за повторно да се приклучат на сообраќајот.
Затоа, Алке Вос сака да одобри само нови пристапни патишта до имотот што ги исполнуваат овие барања во иднина. Ако старите својства се конвертираат, тие треба да се прилагодат на новите правила. Треба да има постоечка заштита за малите гаражи и старите системи со најмногу четири паркинг места.
Но, факт е дека возењето наназад не е главната причина за сообраќајните несреќи. Според интернет платформата „Статиста“, 15,3 отсто од сите несреќи со телесни повреди минатата година се должат на погрешно свртување, вртење, враќање назад или влегување и движење.
Во извештајот за безбедност во сообраќајот за градот Кил се наведени 71 сообраќајна несреќа за кои се одговорни грешките при вртење или враќање назад – од вкупно 1.085 несреќи, тоа е само 6,54 проценти.
Кои се шансите на Вос да добие забрана за паркирање наназад?
За жал, добри. Во Кил, Зелените имаат мнозинство од 2023 година и владеат со мал коалициски партнер, СПД. Темата ќе биде на дневен ред на Комитетот за транспорт на 5 ноември. Потоа останува само советот да одобри.
Зелените сакаа да забранат многу работи: семејни куќи, јавање во шума, огномети и базени во помали градини. Дали обратната забрана за паркирање ќе успее, останува да видиме.