Во еден од најнеобичните пресврти на 2024 година, Fisker, неуспешниот стартап за електрични возила, успеа да го надмине Volkswagen во американските регистрации на електрични возила во октомври, и покрај тоа што прогласи банкрот во јуни и влезе во ликвидација во октомври.
Да, добро прочитавте: неуспешната компанија го надмина германскиот автомобилски гигант.
Според податоците на S&P Global Mobility, Fisker регистрирал 110 електрични возила во САД во октомври, нешто повеќе од 92 на Volkswagen. Дури и Fiat, кој тешко може да се нарече гигант во светот на електричните возила, регистрирал 135 електрични возила, додека Jeep паднал со мизерни 63, пишува Autodrive.
Како една пропадната компанија успеа да постигне таков подвиг? Бројките на Fisker беа зголемени со распродажбата на залихите. По започнувањето на ликвидацијата, судијата го одобри планот на компанијата да продаде околу 3.000 непродадени електрични кросовери на Ocean.
Според Index, овие возила ги купила американската компанија од Њујорк, специјализирана за лизинг, додека останатите биле продадени со големи попусти преку преостанатите дилери на Fisker.
Од друга страна, падот на Volkswagen во октомври може да се припише на оперативниот хаос. Со само две електрични возила на понуда во САД (кросоверот ID.4 и миниванот ID.Buzz), асортиманот на VW веќе беше слаб.
Ситуацијата дополнително се влоши кога повлекувањето поради неисправни електронски брави на вратите повлече од оптек речиси 100.000 модели ID.4. Производството во фабриката на VW во Чатануга (Тенеси) запре на крајот на септември, а забраната за продажба на ID.4 ја отежна продажбата.
За Volkswagen, глобалниот гигант, тоа е мрачна слика: таа е претекната во регистрациите на електрични возила од страна на бренд кој веќе не постои. Иако моментот на Fisker во центарот на вниманието можеби е аномалија, тој ги откри предизвиците со кои се соочува германскиот автомобилски гигант.