Германците се плашат за своите работни места затоа не се расположени за трошење

од Milan1
97 прегледи

Германците не беа расположени за трошење ниту на почетокот на оваа година. Постојаната инфлација и стравот од губење на работата првенствено придонесуваат за неподготвеноста да ги отворат своите паричници, се вели во заедничкиот извештај на институтите ГфК и НИМ, пренесува германската агенција за печат (dpa).

Нирнбершките институти кои ја истражуваат потрошувачката за февруари предвидуваат дури и поголема воздржаност во купувањето од страна на граѓаните и пад на индексот што го мери на минус 22,4 поени.

За споредба: од 1980-тите до пандемијата, индексот генерално се движеше околу плус 10 поени.

„Потрошувачкото расположение доби нов удар и затоа годината започна со мрачна нота“, рече експертот за потрошувачка на „NIM“, Ролф Буркл.

Во суштина, латентната надеж за закрепнување на домашната економија пропадна, бидејќи таа во најдобар случај стагнира од средината на минатата година, по позитивните знаци во првата половина од годината.

„Засега не е на повидок одржливо подобрување на расположението на потрошувачите, особено затоа што инфлацијата неодамна повторно малку се зголеми“, рече Буркл.

Домаќинствата не сакаат да носат одлуки за повисоки трошоци, а како што економската криза полека се прелева на пазарот на трудот, многумина во Германија стравуваат дека ќе ги загубат своите работни места.

Истражувањето покажува дека Германците сега ја оценуваат состојбата на нивните финансии понегативно отколку во првата половина на 2024 година. Ова, логично, ја ослабува подготвеноста за трошење.

„GfK“ и „NIM“ месечно истражуваат околу 2.000 граѓани за да го пресметаат индексот на расположението на потрошувачите.

Слични содржини