Регионалниот суд во Дизелдорф го прогласи за незаконски зголемувањето на цената на услугата „Amazon Prime“ во 2022 година. Организацијата на потрошувачи „Verbraucherzentrale NRW“ планира да покрене колективна тужба за да им овозможи на потрошувачите да ги повратат преплатените износи.
Од 15 септември 2022 година, корисниците на „Amazon Prime“ плаќаа до 30 проценти повеќе за своето членство. Пред неколку дена, Регионалниот суд во Дизелдорф ја прогласи клаузулата за зголемување на цената за неважечка, со што се отвори можност за враќање на средствата за милиони корисници.
Во летото 2022 година, Амазон ги информираше своите корисници „Prime“ во Германија за планираното зголемување на цената. Компанијата потоа го објасни овој чекор со „општи и значителни промени на трошоците поради инфлацијата“. Од 15 септември 2022 година, месечната членарина е зголемена од 7,99 евра на 8,99 евра, што претставува зголемување од 12,5 проценти. За годишно членство, цената скокна од 69 евра на 89,90 евра, пораст од 30,3 отсто.
Критика на потрошувачките организации
Организацијата на потрошувачи „Verbraucherzentrale NRW“ ја критикуваше клаузулата за зголемување на цената. Волфганг Шулџински, претставник на организацијата, истакна дека зголемувањето на цените без експлицитна согласност на корисниците не е законски оправдано. Случајот заврши на суд.
Регионалниот суд во Дизелдорф ја прогласи за неважечка клаузулата за зголемување на цената и пресуди во корист на организациите на потрошувачи. Зголемувањето беше извршено без изречна согласност на корисникот, што го прави неважечки. Сепак, пресудата се уште не е конечна бидејќи „Amazon“ има право на жалба.
„Amazon“ ја изрази својата намера внимателно да ја разгледа можноста за жалба. Во изјавата за „TECHBOOK“, компанијата нагласи дека во 2022 година постапувала во согласност со важечките прописи и дека секогаш комуницирала транспарентно со корисниците. „Постојано работиме на обезбедување одлично корисничко искуство; Довербата и транспарентноста на нашите корисници се најважни за нас. Ги информиравме корисниците за промените на цените на членството на транспарентен начин, во согласност со важечките закони. Корисниците секогаш имаат право да го откажат своето членство во „Prime“ во секое време, а ние им дадовме јасни информации за ова. Внимателно ќе ја разгледаме пресудата и ќе преземеме дополнителни правни чекори доколку е потребно“.
Можни рефундации за милиони корисници
Корисниците на „Amazon Prime“ кои користеле годишна претплата пред зголемувањето на цената, оттогаш плаќале до 62,70 евра повеќе годишно. За месечни претплати разликата е до 28,00 евра. Со оглед на милионите засегнати корисници во Германија, од „Amazon“ може да се бара да врати стотици милиони евра.
Групна тужба во подготовка
За да обезбеди враќање на парите, „Verbraucherzentrale NRW“ планира да покрене групна тужба. Засегнатите корисници можат да се регистрираат онлајн и да се приклучат на тужбата, без да мора самите да преземаат правни дејствија. До крајот на јануари, повеќе од 82.000 корисници на „Prime“ веќе се регистрираа. Барањето може да се поднесе до три недели по завршувањето на усната расправа.
Доколку судовите пресудат во корист на потрошувачот, враќањето на парите ќе се изврши автоматски. Сепак, процесот може да трае со години. Како алтернатива, корисниците би можеле да се договорат за доброволно враќање на парите од Амазон, слично на слични случаи во Австрија. По преговорите, Амазон одлучи да ги компензира засегнатите корисници таму. Во зависност од времетраењето на договорот, на корисниците им биле вратени до 36,50 евра, или преку банкарска сметка или во форма на ваучери.
Потрошувачите погодени од зголемувањето на цената за „Amazon Prime“ можат да поднесат колективна тужба и да чекаат понатамошни правни мерки. Во меѓувреме, Амазон најверојатно ќе продолжи да ја брани својата позиција, додека потрошувачите се надеваат на враќање на преплатените суми.