Како Xiaomi доживеа успех таму каде што Apple не успеа?

од Vladimir Zorba
32 прегледи

Xiaomi, позната по своите паметни телефони и гаџети, стана првата технолошка компанија што успешно премина од светот на потрошувачката електроника во автомобилскиот сектор.

Основачот на компанијата, Леи Џун, претстави втор електричен модел кон крајот на мај 2025 година – луксузниот SUV YU7, во процесот што го провоцира Apple, кој, по десет години и 10 милијарди долари инвестиции, се откажа од развој на сопствен автомобил.

Xiaomi доби речиси 290.000 нарачки за SUV YU7 за само еден час – повеќе отколку што доби за својот дебитантски седан SU7 лансиран во 2024 година. Ова го потврди својот статус како нова сила на кинескиот пазар на електрични автомобили, кој со години имаше најплодни услови за развој на оваа индустрија – владини субвенции, силна инфраструктура и развиен синџир на снабдување.

Успех што фрла сенка врз фијаското на Apple

За разлика од Apple, чиј проект „Титан“ не успеа поради преамбициозни цели (како што е автономно возење од ниво 5), Леи Џун имаше прагматичен пристап од самиот почеток. Тој го инвестираше својот личен углед во проектот што го нарекува „неговиот најнов претприемачки потфат“, додека тим експерти од Xiaomi ги посети кинеските производители како што се Geely и Great Wall и консултираше повеќе од 200 експерти.

Xiaomi агресивно регрутираше персонал од Geely, BMW, BAIC, GM и други големи имиња во автомобилската индустрија. Меѓу клучните имиња е Ху Женгнан, поранешниот директор на Институтот Geely, познат по својата љубов кон дизајнот на Porsche, кој се смета за архитект на успехот на SU7.

И покрај големите предизвици во производството на автомобили – од безбедносните прописи до логистиката – Xiaomi одлучи да не ги користи услугите на надворешни производители, туку да изгради сопствена фабрика во Пекинг и да го контролира синџирот на снабдување. Од нивните претходни лоши искуства со Samsung, тие ја научија важноста на независноста и помеѓу 2021 и 2024 година инвестираа над 1,6 милијарди долари во повеќе од 100 добавувачи.

Обвинувања за имитации и прва несреќа – први предизвици

SU7 веќе го доби прекарот „Porsche Mi“ поради неговата очигледна инспирација од германскиот дизајн, што предизвика негодување кај кинеските конкуренти. Покрај тоа, фаталната несреќа во март 2025 година со вклучен систем за помош беше сериозен тест за брендот – кој, и покрај ова, ја задржа лојалната база на клиенти.

Обожавателите на Mi, долгогодишни обожаватели на брендот Xiaomi, одиграа клучна улога во успехот на SU7. Дури 50% од клиентите избираат автомобил Xiaomi без да го споредуваат со конкуренцијата, а продажбата дополнително се зголеми бидејќи постарите корисници купуваат возила за своите деца, препознавајќи го брендот како безбеден и сигурен.

Целта за 2025 година е да се испорачаат 350.000 возила, што е сепак значително помалку од лидерите како BYD (4,3 милиони продадени возила во 2024 година) и Tesla (1,78 милиони). Xiaomi моментално се фокусира на средните и високите сегменти на пазарот, без присуство во масовниот сегмент под 20.000 долари – каде што доминира BYD, објави „Investor“.

Xiaomi планира глобална експанзија од 2027 година

И покрај трговските бариери и царини наметнати од ЕУ, САД и Турција за кинеските електрични возила, Леи Џун објави дека Xiaomi ќе го тестира својот влез на европскиот пазар, почнувајќи со Германија, Шпанија и Франција. Компанијата веќе планира да отвори центар за истражување и развој во Минхен.

Леи Џун рече: „Xiaomi доцни, но денешниот пазар на автомобили е управуван од технологијата и иновациите – секогаш има простор за иновации“. Неговата комбинација од лична харизма, лојалност на корисниците и дисциплиниран пристап го издвојува Xiaomi како сериозен конкурент на глобалната автомобилска арена.

Слични содржини