Искусниот автомеханичар Дејвид Лонг, познат на социјалните мрежи како „Автомобилски волшебник“, ги предупреди возачите за три вообичаени грешки што можат скапо да ги чинат при посета на сервис. Негов совет? Никогаш не ги кажувајте овие реченици пред механичар ако не сакате да платите повеќе пати по за истата услуга.
1. „Прочитав како треба да се направи“
Давид објаснува дека многу возачи доаѓаат со информации од Интернет и се обидуваат да „помогнат“ советувајќи го механичарот како да ја заврши својата работа.
„Ако му кажете како да отстрани дел – кажете: „Прочитав дека прво мора да го отстраниш радијаторот“ – механичарот веројатно нема да ви го каже тоа во лице, но ќе помисли: „Добро, ќе направам како што велиш, но ти ќе платиш за тоа.“
Во превод: колку повеќе „помагаш“, толку повеќе часови наводно ќе потроши на возилото, а сметката расте.
2. „Може ли да те гледам додека работиш?“
Ова навидум невино барање всушност испраќа многу јасна порака – не ти верувам.
„Кога некој ќе ми каже дека сака да ме гледа како работам, тоа веднаш ме става во позиција на сомневање. Како да мислат дека немам поим што правам“, е искрен Давид.
Довербата е клучна – автомеханичарите често имаат долгогодишно искуство и не им се допаѓа кога се однесувате кон нив како кон почетници.
3. Поправи се што треба
Ова, како што истакнува Давид, е најопасната реченица што можете да ја кажете во сервисот, особено ако за прв пат посетувате мајстор.
„Ако не ме познавате и ми кажете само „да направам што треба“, би можеле да се вратите да го земете автомобилот и да добиете сметка од 9.000 евра без да знаете што е поправено. Законски, нема ништо што можете да направите – ми дадовте дозвола да правам што и да сметам за соодветно.“