Германија на колена, експертите загрижени: Ова не се случило долго време

Од 2019 година, работната сила се намалила за околу 245.000, или 4,3 проценти.

од Vladimir Zorba
4 прегледи

Германскиот индустриски сектор брзо губи работни места, а автомобилската индустрија е најтешко погодена, според анализата на консултантската фирма EY, која ја виде новинската агенција dpa.

Автомобилскиот сектор изгубил вкупно околу 51.500 работни места во изминатата година, или речиси седум проценти од работната сила во секторот, според EY. Генерално, бројот на вработени во индустријата се намалил за 2,1 процент на 5,42 милиони на 30 јуни, што е пад од околу 114.000 работни места во последните 12 месеци, според податоците од германската канцеларија за статистика Destatis.

Од 2019 година, работната сила се намалила за околу 245.000, или 4,3 проценти.

Бројот на работни места се намалува поради послабите приходи во индустријата, кои се намалија за 2,1 процент во вториот квартал, што е осмиот последователен квартал на пад. Сите сектори, со исклучок на електрониката, пријавија послаби приходи, при што производителите на автомобили се борат со слаба побарувачка, конкуренција од Кина и премин кон електрични возила. Приходите во автомобилскиот сектор се намалија за 1,6 проценти.

Германската индустрија е исто така под притисок од високите трошоци за енергија, бирократијата, слабата домашна побарувачка и трговските тензии со Соединетите Американски Држави. EY забележа дека германските производители се силно погодени од американските царини и падот на извозот во Кина.

Големите компании, вклучувајќи ги Mercedes-Benz, Volkswagen (VW), Bosch, Continental и ZF, најавија програми за намалување на трошоците, додека Porsche планира во голема мера да ја затвори својата подружница за батерии Cellforce.

Покрај автомобилскиот сектор, губењето на работни места влијаеше и на други индустриски сектори, вклучувајќи го машинското инженерство и производството на метали, кои изгубија 17.000 и 12.000 работни места, соодветно, додека хемискиот и фармацевтскиот сектор останаа во голема мера стабилни.

EY предупреди дека овој тренд веројатно ќе продолжи, влијаејќи на новите дипломирани студенти и младите инженери кои ќе се соочат со помалку можности. Консултантската компанија забележа дека автомобилскиот и машинскиот сектор во Германија вработуваат значително помалку млади луѓе отколку во претходните години.

„Ќе видиме зголемување на невработеноста кај дипломираните студенти – нешто што не се случило во Германија долго време“, рече Јан Брорхилкер, управувачки партнер во EY.