„Фолксваген АГ“ предупреди дека ќе му треба одредена количина полупроводници за да ги исполни своите финансиски цели оваа година, сигнализирајќи дека претстојниот недостиг на чипови кај холандскиот производител на чипови „Некспериа“ би можел дополнително да ја задуши европската автомобилска индустрија, која се соочува со тешкотии, објави „Блумберг“.
Производителите на автомобили се борат да обезбедат чипови произведени од „Некспериа“, која е заглавена помеѓу Холандија и Кина. Европските производители на автомобили би можеле да бидат принудени привремено да го запрат производството поради недостиг на чипови, предупреди Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).
„Фолксваген“ соопшти дека неговата прогноза за профитот за целата година, која ја остави непроменета, е „заснована на претпоставката за соодветна достапност на полупроводници“.
Производителите на автомобили се подготвуваат за прекини во производството предизвикани од ескалацијата на спорот со Кина околу „Некспериа“, во сопственост на кинеската компанија „Вингтек Технолоџи Ко“. Откако холандската влада ја презеде контролата врз компанијата, Пекинг возврати со забрана на извозот од капацитетите на „Некспериа“ во земјата, предизвикувајќи трка за алтернативни снабдувања во индустријата.
Обновените загрижености за снабдувањето со чипови, потсетувајќи на длабоката криза веднаш по пандемијата кога фабриките на производителите на автомобили престанаа да работат, само ги зголемуваат предизвиците со кои се соочува индустријата, вклучително и „Фолксваген“.
Во меѓувреме, најголемиот европски производител на автомобили објави загуба од 1,3 милијарди евра за третиот квартал. Фолксваген беше принуден да направи отписи и амортизација во вкупен износ од 5,1 милијарди евра откако Порше АГ ја напушти својата многу оптимистичка стратегија за електрични возила, што влијаеше и на друг бренд во портфолиото на германската групација, Ауди.
Ефектите од американските царини, исто така, имаат негативно влијание врз бизнисот на Фолксваген.
Без оглед на трошоците, оперативната маржа на компанијата достигна 5,4%.
Фолксваген се соочува со голем број предизвици бидејќи потрошувачите во Европа се префрлаат на електрични возила побавно од очекуваното. Млаката транзиција и слабото закрепнување на побарувачката по пандемијата го оставија производителот со вишок капацитет, особено во Германија, каде што фабриките се соочуваат и со повисоки трошоци за работна сила и енергија. Во исто време, намалувањето на продажбата во Кина и САД создава дополнителни пречки.
Со оглед на тешкотиите, Фолксваген е подготвен да го спроведе планот за штедење „строго“ и е отворен за нови пристапи, изјави главниот финансиски директор Арно Антиц, цитиран од Блумберг. „Нашиот фокус ќе биде – меѓу другото – на целното користење на обемот и уште поефикасно користење на синергиите во рамките на групацијата“, додаде тој.
Главниот извршен директор Оливер Блуме презеде мерки за олеснување на товарот, вклучително и намалување на плановите за батерии и софтвер за електрични возила. За да го достигне темпото во Кина и да го зголеми пазарниот удел во Соединетите Американски Држави, Фолксваген склучи партнерства со Хпенг Инк. и Ривиан Аутомотив Инк. Во Германија, договорите за реструктуирање со синдикалните лидери се исто така насочени кон заштеда на трошоци.
Фолксваген постигнува одреден успех со низа нови модели и поатрактивни верзии на електрични возила. Зголемените испораки во Западна Европа и Јужна Америка во првите девет месеци од годината ги компензираат падовите во Кина и Соединетите Американски Држави. Новите нарачки во Западна Европа, во меѓувреме, скокнаа за 17 проценти, при што повеќе од една петтина од нив се за автомобили на батерии.
Откако го смени курсот на стратегијата за електрични автомобили на Порше, која го прецени апетитот кај богатите, Блуме одлучи да ја заврши својата контроверзна двојна улога како раководител на матичната компанија и производителот на премиум автомобили. Михаел Лајтерс, кој претходно го водеше Мекларен Аутомотив Лтд., ќе ја преземе функцијата извршен директор на Порше од јануари.