„Старбакс“ ќе го продаде контролниот удел на својот бизнис во Кина

„Старбакс“ соопшти дека ќе го продаде контролниот удел во својот кинески бизнис на инвестицискиот фонд „Боју Капитал“, во договор што го проценува бизнисот на 4 милијарди долари, што е една од најголемите продажби на кинески единици на глобален потрошувачки бренд во последните години.

од Vladimir Zorba
10 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин/Старбакс

„Старбакс“ соопшти дека ќе го продаде контролниот удел во својот кинески бизнис на инвестицискиот фонд „Боју Капитал“, во договор што го проценува бизнисот на 4 милијарди долари, што е една од најголемите продажби на кинески единици на глобален потрошувачки бренд во последните години.

Синџирот кафетерии со седиште во Сиетл изјави дека средствата на „Боју Капитал“ ќе помогнат во оживувањето на растот во втората по големина економија во светот, каде што локалните конкуренти како што се „Лукин“ и „Коти“ нудат лате за само 9,9 јуани (1,40 долари), помалку од една третина од цената во „Старбакс“, објави Ројтерс.

„Нашата цел е да го донесеме искуството на „Старбакс“ до повеќе клиенти во повеќе градови низ Кина. Гледаме пат кон раст од 8.000 продавници денес на повеќе од 20.000 во иднина“, рече извршниот директор Брајан Никол.

Според договорот, „Боју“, меѓу чии основачи е внукот на поранешниот кинески претседател Џијанг Цемин, ќе поседува до 60 проценти од новото заедничко вложување, додека „Старбакс“ ќе задржи 40 проценти, продолжувајќи да го лиценцира брендот и интелектуалната сопственост на компанијата.

Американската фирма изјави дека вкупната вредност на нејзиниот малопродажен бизнис во Кина, вклучувајќи ги приходите од продажба, задржаната добивка и идните приходи од лиценцирање, надминува 13 милијарди долари. Акциите на „Старбакс“ пораснаа за 3 проценти во тргувањето по затворањето на берзата по објавата.

На „Старбакс“ му се припишува создавањето на пазарот за кафе во Кина, каде што е присутен од 1999 година. Сепак, се очекува неговиот пазарен удел да падне од 34 проценти во 2019 година на 14 проценти во 2024 година, според „Еуромонитор Интернешнл“.

Аналитичарите очекуваат „Старбакс“ да се фокусира на својата традиционална сила да биде место каде што луѓето сакаат да седат, да работат и да се дружат, додека вклучувањето во агресивна ценовна војна со брендот „Лакин“ би бил погрешен потег.

„Лакин“, кој се потпира на достава и кафе за носење, сега има повеќе од 20.000 продавници во Кина, а оваа година отвори две продавници во Њујорк, домот на „Старбакс“.

„Старбакс“ ги намали цените на некои пијалоци без кафе и го забрза лансирањето на локализирани производи за подобро да се натпреварува. Продажбата во продавниците во Кина се зголеми за 2% во вториот квартал од 2025 година, по нултиот раст во претходниот период.

Слични содржини