Кога патувате на летен одмор, сообраќајниот метеж често е неизбежен. Но, што се случува со опсегот на електричен автомобил ако седи во сообраќаен метеж со часови со вклучен клима уред и колку енергија всушност троши клима уредот.
Многу возачи на електрични автомобили стануваат многу загрижени за опсегот на нивниот автомобил кога стојат во сообраќај и често ја исклучуваат климата, што резултира со високи температури во автомобилот и последователни опасности по здравјето. Ваквиот радикален пристап е сосема разбирлив бидејќи кај електричните автомобили, за разлика од автомобилите со мотор со внатрешно согорување, каде што може лесно да се процени дополнителната потрошувачка, сè уште недостига искуство и практично знаење за тоа колку навистина троши клима уредот.
Затоа германскиот автомобилски клуб ADAC направи голем тест во кој ја провери вистинската потрошувачка на клима уредот и резултирачкиот пад на опсегот во Tesla Model Y.
Тестот е спроведен во лабораторија каде се создадени услови кои одговараат на симулација на долг сообраќаен метеж на автопатот.
Стационарниот Tesla мораше да издржи високи температури осум часа. Клима уредот во автомобилот беше поставен на 20 степени, а сензорите постојано проверуваа дали системот навистина се лади како што треба.
Температурата во лабораторијата за тестирање беше 35 °C, а сончевата светлина на возилото беше симулирана со помош на специјални светилки кои дополнително го загреваа автомобилот.
Резултатот од тестот покажа дека е потребна моќност за ладење од 1,3 до 1,5 kW за да се одржи удобна внатрешна температура во возило што стои на сонце. Ова одговара на потрошувачка на енергија од 1,3 до 1,5 kWh на час. Во случајот со Model Y на Tesla, тоа значи само околу 2 отсто капацитет на батеријата или 8 километри досег на час.
Во текот на целиот тест клима уредот потрошил 12 kWh во автомобилот, што значи загуба од 16 отсто во нивото на батеријата или намалување на досегот од 64 километри.
За разлика од автомобилите со мотори со внатрешно согорување, компресорот за климатизација кај електричните возила не се движи од моторот на автомобилот, туку ја црпи енергијата директно од високонапонската батерија. Така, електричниот погонски мотор не мора да работи за време на сообраќаен метеж за да ја одржува внатрешноста ладна.
За споредба, под овие услови автомобил со мотор со внатрешно согорување би користел помеѓу 1 и 1,5 литри гориво на час, во зависност од големината и типот на моторот, и во тој процес би произведувал издувни гасови. Пресметано, оваа количина на бензин одговара на приближно 10 до 15 kWh енергија на час. Во однос на ефикасноста, електричниот автомобил е многу подобар овде.
Дополнителна потрошувачка поради ладење во лето е прилично умерена за електричен автомобил. Дури и во прилично драстично сценарио од осум часа стоење во сообраќај, електричниот автомобил изгуби само 40 милји од опсегот. Бидејќи системите за климатизација работат слично кај електричните автомобили од сите марки и производители, резултатите од Model Y треба да се пренесат и на други електрични возила, истакна ADAC.
Се разбира, вистинските дополнителни трошоци може да се разликуваат. На пример, ако вратите се отвораат почесто, ако клима уредот е поставен на пониска температура или ако има повеќе луѓе во автомобилот, потрошувачката може да се зголеми. Меѓутоа, ако околниот воздух е поладен или саканата внатрешна температура е повисока од 20 °C, потребна е помалку електрична енергија.
Ако батеријата на вашиот електричен автомобил е при крај и сте загрижени за опсегот, ADAC ве советува привремено да ја исклучите климатизацијата и да чекате со отворени прозорци. Во ситуации кога останува многу малку енергија во батеријата, електричниот автомобил автоматски се префрла во режим на заштеда на енергија, што потоа влијае и на клима уредот.