Американскиот технолошки гигант Amazon соопшти дека очекува скок на приходите во третиот квартал поради растот на претплатите на неговата платена услуга Amazon Prime и силната побарувачка на потрошувачите, која се задржува и покрај зголемената инфлација.
Акциите на најголемиот онлајн трговец на мало во светот пораснаа за 13% во тргувањето после работното време во четвртокот, зголемувајќи ја пазарната вредност на компанијата за повеќе од 150 милијарди долари на 1,24 трилиони долари.
Amazon, како и голем дел од малопродажната индустрија, се соочува со сериозни предизвици. Нејзиниот главен конкурент – во лицето на Walmart – најави претходно оваа недела дека финансиските резултати оваа година ќе бидат послаби од очекуваното.
Довербата на американските потрошувачи се намалува во последниве месеци бидејќи тие се сè позагрижени за иднината на економијата, а некои веќе се држат за купување главно основни стоки по пониски цени.
Но, барем засега, овој тренд не влијае негативно на Amazon. Онлајн трговецот на мало предвидуваше нето продажба од 125 до 130 милијарди долари за летниот период, додека повеќето аналитичари очекуваа само 126 милијарди долари, според податоците на Ројтерс.
Во соопштението за печатот, извршниот директор Енди Џаси рече дека компанијата очекува да го забрза растот на приходите и дека се обидува да ја направи услугата Amazon Prime уште попривлечна за клиентите со инвестирање во побрзо време на испорака и додавање уникатни поволности како што е бесплатна испорака од Grubhub за една година.
Другиот позитивен сигнал од Amazon е дека пријавил повеќе стоки на залиха отколку пред почетокот на пандемијата Ковид-19, рече главниот финансиски директор Брајан Олсавски.
Amazon речиси го удвои бројот на артикли што може да ги испорача само еден ден по купувањето, со што постигна напредок во своите долгорочни обврски. Кампањата Prime Day во јули беше најголемата досега во однос на продажбата.
Запрашан за ситуацијата во Walmart и промените во расположението на потрошувачите, финансискиот директор Олсавски рече дека „не забележал забавување во јуни“.
Но, растот на продажбата сè уште забавува од година во година во некои од деловните сегменти на Amazon. Во Северна Америка, најголемиот пазар на компанијата, нето-продажбите се зголемија за 10% во вториот квартал, во споредба со пријавениот пораст од 22% во истиот период пред една година. Нејзината меѓународна единица објави пад од 12%.
„Промената на караулата“ го најави заминувањето на извршниот директор на потрошувачите Дејв Кларк и шефот за корпоративни работи Џеј Карни, како и двајца од највисоко поставените црнокожи директори на компанијата. Периодот на рекордни профити отстапи во првиот квартал од 2022 година на првата квартална загуба на Amazon во последните седум години.
На крајот на краиштата, Amazon објави загуба од 2 милијарди долари во вториот квартал, вклучувајќи ја и онаа од вреднувањето од 3,9 милијарди долари пред оданочување на неговата инвестиција во Rivian Automotive Inc. Но, компанијата ги надмина очекувањата на консензус, известувајќи за оперативен приход од 3,3 милијарди долари, целосно благодарение на нејзиниот профитабилен оддел за облачни услуги.
Пораснатите трошоци на компанијата поврзани со инфлацијата, продуктивноста и другите ставки беа 4 милијарди долари, или околу 2 милијарди долари помалку отколку на почетокот на годината, рече Олсавски.
Откако се бореше да ја задоволи зголемената побарувачка за време на врвот на онлајн купувањето за време на пандемијата Ковид-19, Amazon сега го забавува отворањето на нови магацини за да ги заузда трошоците.
Компанијата засега го стави во мирување проширувањето на својот канцелариски простор во Белвју, Вашингтон и не ги пополни работните места кои останаа слободни во некои објекти, со што се намали бројот на вработени со полно и со скратено работно време.