Седумнаесет новински куќи почнаа да објавуваат т.н. „Facebook Papers“, кои содржат информации за тоа што компанијата интерно правела за време на одредени важни настани. Информацијата на медиумите им ја соопшти свиркачо Френсис Хоген, која ја напушти компанијата со илјадници интерни документи кои ги сподели со Конгресот.
Документите откриваат дека вработените во Facebook биле фрустрирани, додека Капитол бил нападнат на 6 јануари. Според АП, еден на интерен канал напишал: „Дали немавме доволно време да сфатиме како да управуваме со дискурсот без да дозволиме насилство? Го разгоруваме овој оган долго време и не треба да бидеме изненадени сега што тој е надвор од контрола“.
Асошиејтед прес (АП), исто така, откри дека Facebook вовел мерки пред изборите во 2020 година со цел да спречи платформата да шири опасна и насилна содржина. Сепак, АП откри дека дури 22 мерки биле отфрлени по изборите и пред нападот на Капитол на 6 јануари. Facebook вели дека ги отстранил тие мерки откако ги анализирал сигналите од сопствената платформа и од агенциите за спроведување на законот.
Документите, исто така, покажуваат дека Facebook бил загрижен за загубата на младите корисници и планирал да преземе чекори за да го врати овој пад. Ваквите чекори би вклучиле барање од младите корисници да ги ажурираат своите врски, додека Facebook би ги „уредил“ алгоритмите за да им покаже на корисниците објави надвор од нивната мрежа. Компанијата откри дека употребата на платформата кај тинејџерите е намалена за 13% од 2019 година, а се очекува да падне за дури 45% во следните две години!
The Verge известува дека за време на презентацијата направена минатиот март на Facebook, тим од научници за податоци изјавиле: „Повеќето млади луѓе го доживуваат Facebook како место за луѓе во 40-тите и 50-тите години. Помладите ја доживуваат содржината како досадна, измамничка и негативна, тие често мора да ги надминат ирелевантните содржини за да дојдат до она што е важно“.
Facebook одговори, велејќи дека не се разликува од другите социјални медиуми, кои тинејџерите сакаат да ги користат.
АП, исто така, откри дека Facebook има проблеми со модерирање на содржина напишана на неанглиски јазици. Документите на Facebook покажуваат дека содржината на арапски јазик е особено тешка за Facebook да се модерира. Оние кои комуницираат на арапски користат симболи или додаваат празни места кога пишуваат за милитантни групи и тоа предизвикува црвени знамиња во компанијата.
Некои корисници открија начини да го избегнат системот на Facebook за модерирање и цензурирање на говорот на омраза. Facebook во интерен документ вели: „Ние незаконски присвоивме антитерористичка содржина на арапски“, што „ги ограничува корисниците да учествуваат во политички говор, попречувајќи го нивното право на слобода на изразување“. АП вели дека Facebook им кажал дека сака да додаде повеќе експерти за локални дијалекти и актуелни теми, додека во исто време бара начини да го подобри својот систем.
Внатрешните документи открија и дека „не се прави доволно во врска со потврдената насилна активност“ откако филипински слугинки се пожалиле дека биле злоупотребувани на Facebook. Apple се заканил дека ќе ги повлече Facebook и Instagram од својата продавница за апликации бидејќи платформата се користела за „купување, продавање и трговија со слугинки“.
АП наведува дека и денес, две години подоцна, корисниците на Facebook кои бараат „слугинки“ на арапски („кадима“) ќе гледаат фотографии од Африканци и јужноазијци со наведени години и цени. Сепак, откако Apple попушти, Facebook и Instagram остануваат достапни за корисниците на iOS за инсталирање од App Store.
Facebook денеска објави соопштение во кое се вели: „Во срцето на овие приказни е лажна премиса. Да, ние сме бизнис и остваруваме профит, но идејата тоа да се направи на штета на безбедноста на луѓето е погрешно разбрана. Вистинската вистина е дека инвестиравме 13 милијарди долари и дека имаме над 40.000 луѓе кои имаат само една работа: да ги заштитат луѓето на Facebook“.