Според експертите, производството на безалкохолно вино се уште не е профитабилно за многу винари, иако пазарот на безалкохолно вино во моментов значително расте.
– Сè уште игра поголема улога во перцепцијата на јавноста отколку што рефлектира реалниот удел на пазарот, рече портпаролот на германското здружение на лозари, посочувајќи дека уделот на производството на базно алкохолно вино е едвај подносливо околу 0,5 отсто, пренесува германската новинска агенција. (dpa).
– За винарите додатокот во асортиманот е убав, но скап. Трошоците за производство се сè уште високи, мора да купите таканаречен систем за дилкохолизација или да најдете добавувач кој има таков. Вакви системи најчесто ги има во големите компании, а понекогаш има и заеднички проекти во кои неколку производители заедно произведуваат вино без алкохол, вели експерт за вино.
Со безалкохолната верзија на виното, има уште еден чекор во процесот во споредба со конвенционалното вино, пренесува dpa.
– Тоа е затоа што прво го произведувате основното вино, кое потоа треба да го деалкохолизирате. Овој дополнителен чекор ги зголемува трошоците. Покрај тоа, основното вино мора да биде со висок квалитет за подоцна да се добие атрактивно безалкохолизирано вино. Некои винари би ја купиле верзијата без алкохол доколку ја имаа во својот асортиман, додава експертот за вино.
– За да биде исплатливо за операторите на погоните за деалкохолизација, мора да се купат поголеми количини, рече Стефани Мегерле од здружението на лозари Хагнау на езерото Констанца. Оваа количина мора прво да се достави до купувачот. Рокот на траење, кој не постои за нормалното вино во оваа форма, го зголемува притисокот во продажбата и ги плаши клиентите кои се навикнати да можат да го чуваат виното долго време.
– Минималниот рок на траење до три години започнува со производство, рече портпаролот на здружението, додавајќи дека винарот не може повеќе од две години да чува безалкохолно вино во визбата, а потоа мора да гледа да го продаде.
Според експертите, доколку производството започне во одреден момент во поголем обем, системите ќе бидат поисплатливи.
– Генерално, останува целниот производ што треба да го промовираме – во спротивно ќе ја изгубиме оваа група на клиенти, смета винскиот експерт.
Расте пазарот на безалкохолно вино. Според предвидувањата на експертите од здружението, побарувачката веројатно ќе продолжи да расте бидејќи потрошувачката на алкохол се намалува во целост.
– Според здружението, секој винар треба да размисли дали сака да преземе нешто. Деалкохолизираното пенливо вино, вообичаено наречено пенливо вино без алкохол, е веќе добро познато и популарно меѓу потрошувачите, пренесува dpa.
Во однос на вкусот, безалкохолното вино не го нуди истиот вкус како традиционалните црвени или бели вина.
-Ова се разликува од безалкохолното пиво или пенливото вино, каде што помага јаглерод диоксидот. Како потрошувач не треба да му пристапите со исти очекувања, велат од здружението на винари.
-Алкохолот е носител на вкусот. Треба да погледнете како можете да го направите вкусот на производот уште попривлечен. Технологијата ќе се подобри. Универзитетите истражуваат подобрување на аромата и вкусот за да можеме уште повеќе да навлеземе во виното, рече портпаролот на здружението.
Насоките на ЕУ одредуваат како се произведува вино без алкохол: „Таму се дефинирани процесот и што може да се додаде. Правната рамка беше важна бидејќи гарантираше одреден квалитет“.
Многу луѓе денес пијат помалку алкохол или целосно го избегнуваат. Побарувачката за алтернативи без алкохол континуирано расте со години, додава dpa.