Британија ќе бара одговорност од технолошките гиганти за лажни реклами

од Vladimir Zorba
313 прегледи

Британските министри се информирани дека мора да бараат одговорност од технолошките компании доколку прикажуваат лажни реклами, пишува Bloomberg.

Медиумскиот регулатор Ofcom мора да ги санкционира интернет компаниите кои постојано хостираат платено рекламирање што доведува до измама или дезинформации, се вели во извештајот на 194 страници, објавен во вторникот од меѓупартиски комитет на пратеници.

Извештајот бара десетици ревизии на претстојниот нацрт-закон за онлајн безбедност во Британија. Претставува широк опсег на мерки насочени кон големите технолошки компании. Првата верзија на законот беше објавена во мај.

Претседателот на Комисијата, Демиен Колинс се надева дека законот ќе го скроти „Дивиот Запад во онлајн простор“, кој им овозможува на технолошките компании „да профитираат на сметка на благосостојбата на луѓето“.

Ова е еден од првите обиди во светот да се подготви законодавство и мерки на претпазливост за борба против дистрибуцијата на нелегални и штетни содржини хостирани од компании како што е сопственикот на Facebook – Meta Platforms Inc.

Министрите сега имаат неколку недели да одговорат на наодите на заедничкиот комитет и очекуваат предлог-законот да го поднесат до парламентот до март.

Специфични нарушувања

Министрите мора да ја отстранат клаузулата што би можела да им даде на главните технолошки платформи моќ да одлучуваат која содржина е „штетна“ за возрасните, се вели во извештајот.

„Во овој предлог-закон воведуваме многу поконкретни прекршувања на законот“, рече Колинс во интервјуто. „За да можеме да се занимаваме со прашања како расно мотивирани навреди, самоповредување и слично“.

Во извештајот се вели дека на нацрт-законот му се потребни повеќе методи на проверка, велејќи дека му дава на министерот за култура премногу овластувања да идентификува нови злосторства и да се меша во работата на медиумскиот регулатор.

За две години откако беше замислен, нацрт-законот станува сè покомплексен и предизвика противење кај активистите загрижени за слободата на изразување. Панелот, исто така, рече дека текстот е премногу сложен и рече дека треба да се преработи, почнувајќи јасно од неговата намена.

Регулаторот за медиуми ќе добие голем број нови овластувања според предлог-законот. Ќе изврши ревизија на безбедносните мерки на интернет компаниите и ќе треба да го процени ризикот што тие го претставуваат за да се утврди соодветната категорија на регулатива што ќе се применува доколку се усвојат препораките од извештајот.

Во извештајот се препорачува и:

* Создавање на постојан заеднички панел за контрола на дигиталните регулативи

* Обединетото Кралство да формира омбудсман за потрошувачи до кој ќе испраќаат жалби

* Ofcom треба да постави стандарди за технологија соодветна на возраста за заштита на децата

* Ofcom треба да развие кодекс на пракса за безбеден софтверски дизајн за платформи што треба да ги имплементира

* Од технолошките компании треба да се бара доследно да применуваат правила и услови за дезинформација

* Доколку вишите технолошки менаџери не преземат мерки од безбедносни причини, тие мора да се соочат со кривични санкции во рок од шест месеци по влегувањето во сила на законот.

Слични содржини