Кинескиот производител на електрични возила BYD ја објави бесплатната интеграција на својот напреден систем за помош на возачот „God’s Eye“ во повеќето свои модели, што предизвика акциите на компанијата да скокнат на рекордно високо ниво.
Клиентите во Кина сега можат да го користат овој систем во модели кои чинат дури 69.800 јуани (околу 9.555 долари), што, според аналитичарите, може дополнително да ја засили и онака бруталната ценовна војна на најголемиот светски автомобилски пазар.
Акциите на BYD скокнаа за повеќе од 4% до рекордно високо ниво од 330 хонгконгшки долари (околу 42 долари) кога започна тргувањето во вторникот, покажаа податоците на Refinitiv.
„2025 година ќе биде прва година на интелигентно возење за сите“, рече Ванг Чуанфу, претседател на BYD, во седиштето на компанијата во Шенжен.
Ванг предвиде дека високо напредното автономно возење ќе стане стандардна карактеристика на автомобилите, како што се безбедносните појаси и воздушните перничиња, во следните три години.
Системот „God’s Eye“, воведен во 2023 година, претходно беше достапен само во моделите на BYD со цена над 30.000 долари.
Според податоците од Кинеската асоцијација на производители на автомобили (CPCA), BYD доминира на кинескиот пазар, држејќи повеќе од 32% од вкупната продажба на нови електрични возила во 2024 година. На глобално ниво, BYD е шеста по продажба, додека кинеската Geely Auto е на десеттото место, според истражувањето на Cailianshe, државна медиумска фирма.
Одлуката на BYD да понуди напредни системи по прифатлива цена врши притисок врз конкуренцијата, рече Ту Ле, директор на консултантската фирма Sino Auto Insights.
Главниот ривал на BYD, Tesla, нуди слични карактеристики наречени „Full Self-Driving“ во САД, но за месечна претплата од 99 долари или еднократна исплата од 8.000 долари. Сепак, компанијата се уште чека на регулаторно одобрение за тестирање на оваа технологија во Кина.
Одлуката на BYD може да ја принуди Tesla да ја преиспита својата претплата стратегија за кинескиот пазар, додаде Ле.
Покрај Tesla, најавата на BYD изврши притисок и врз другите кинески конкуренти како што се Xpeng и Geely Auto, чии акции паднаа во вторникот.
На истиот настан, BYD, исто така, ги објави плановите за интегрирање на DeepSeek, модел со вештачка интелигенција на кинески стартап кој привлече глобално внимание минатиот месец со својот напреден чет-бот кој му конкурира на ChatGPT на OpenAI, во своите автомобили.
BYD е познат по својата агресивна стратегија за цени. Ценовната војна, која Tesla ја започна пред две години, стана толку интензивна што BYD кон крајот на минатата година побара од своите добавувачи да ги намалат цените на компонентите за 10% следната година, според CNN.